مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

بازدید از موزه های استان کرمان در روز جهانی گردشگری رایگان است

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۱۴:۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۱۷۴۹۷
بازدید از موزه های استان کرمان در روز جهانی گردشگری رایگان است
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بازدید از تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی و‌تاریخی تحت پوشش این اداره کل در روز چهارشنبه 5 مهر 96 به مناسبت روز جهانی گردشگری برای عموم مردم رایگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود وفایی با اعلام این خبر افزود: براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، روز 5 مهر مصادف با 27 سپتامبر به‌عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شده است که کشورهای مختلف در این روز برنامه‌های مرتبط با گردشگری را برگزار می‌کنند.

وی به شعار روز جهانی گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه اهمیت گردشگری پایدار، مجمع عمومی سازمان ملل سال ۲۰۱۷ میلادی را به‌عنوان سال جهانی «گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه» اعلام کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: هدف از گرامیداشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

وفایی با بیان اینکه هرساله به مناسبت این روز برنامه هایی در نظر گرفته و اجرا می شود، بیان داشت: در روز جهانی گردشگری بازدید از موزه ها و اماکن تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برای عموم مردم رایگان است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 13 موزه مشارکتی و غیر مشارکتی است که بازدید کنندگان خاص خود را دارند، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد بازدید از موزه های مذکور در ایام نوروز است بطوریکه در برخی از روزها ساعات بازدید از موزه ها به دو ساعت افزایش می یابد.

 

نظر شما