مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد:

اجرای طرح صدور پروانه کار یکساله برای اتباع افغانستان و عراق

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۱:۴۹:۳۷
کد خبر: ۶۴۷۸۹۱
اجرای طرح صدور پروانه کار یکساله برای اتباع افغانستان و عراق
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت : اتباع افغانی و عراقی ساکن در استان کرمان می توانند از فردا با مراجعه به اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستانهای رفسنجان- سیرجان-بردسیر – زرند – کوهبنان و راور نسبت به دریافت پروانه کار یک ساله اقدام نمایند .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا اسماعیلی در این خصوص افزود: براساس دستورالعمل اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ آن به ادارات کار شهرتانهای مشمول طرح ساماندهی اتباع خارجی ، اتباع افغانستان وعراق دارای کارتهای آمایش 11 و  12 می توانند با مراجعه به اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستانهای محل اقامت خود و پرداخت هزینه تمدید پروانه کار به مدت یکسال 285 هزار و 700 تومان و برای صدور پروانه کارمبلغ 360 هزار تومان از مزایای پروانه کار برخوردار شوند .

اسماعیلی تصریح کرد: زمان اجرای طرح تا پایان آذر ماه می باشد و کلیه اتباع خارجی می بایست برای ارائه مدارک لازم به ادارات محل اقامت خود(دو قطعه عکس پرسنلی - اصل کارت صادره در سال 95 و همچنین اصل کارت آمایش 11 و 12  و معرفی نامه از کارفرما ) مراجعه و پروانه کار دریافت نمایند.

وی درپایان با اشاره به ماده ۱۸۱قانون کارگفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا کسانی را که اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید گردیده است، بکارگماری نمایند مراتب جرم محسوب می گردد و به مجازات حبس از۹۱روز تا۱۸۰روز محکوم خواهد شد.

خاطر نشان می شود اتباعی که برای دریافت کارت کار خود اقدام نکنند از کلیه حقوق متعلقه به اتباع دارای پروانه کار محروم می گردند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز