استاندار کرمان:

امداد رسانی به خوبی در دست انجام است

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۱:۴۶:۰۷
کد خبر: ۶۴۹۱۲۶
امداد رسانی به خوبی در دست انجام است
استاندار کرمان روند خدمت رسانی به زلزله زدگان را خوب ارزیابی کرد و گفت: نوسازی، مقاوم سازی، استفاده از مصالح سبک در ساخت ساختمان های نوساز؛ موجب حذف تلفات جانی و کاهش خسارت های مالی شده است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در محل چادرهای امدادی منطقه زلزله زده هرجند برگزار شد، با بیان این که ستاد بحران برای چندمین مرتبه در کانون زلزله تشکیل شده و تیم های امدادی هلال احمر، ستاد بحران، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دست اندرکار، وظایف خود را به خوبی انجام داده اند، افزود: ارائه ی خدمات به زلزله زدگان هم چنان ادامه دارد.

وی از همکاری نمایندگان مجلس نیز تقدیر کرد و گفت: نمایندگان مجلس در سطح ملی و استانی مسائل مربوطه را به خوبی پیگیری کردند.

استاندار کرمان به ارسال کمک هایی از سایر استان ها به استان کرمان خبر داد و گفت: بر اساس تجربیاتی که از زلزله‌های قبل مانند زلزله بم، گلباف و ... داریم، باید در حوزه پیشگیری از بحران فعال شده و بر اساس یک طرح مدون وظایف هر یک از مردم و نهادها در زمینه ی پیشگیری را تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: مهمترین اصل در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، پیشگیری است که نمونه ی این کار مقاوم سازی ساختمان هاست.

رزم حسینی بر تخریب و آوار برداری ساختمان های قدیمی که ساختمان های نوساز برای ساکنان آن ها احداث شده، تاکید ویژه کرد و گفت: با وجود این ساختمان های غیرمقاوم، احتمال تلفات در حوادث احتمالی بعدی افزایش می یابد و تخریب این واحدها در حقیقت تاکید بر پیشگیری است.

وی هم چنین در دیدار با تعدادی از روحانیون عضو جامعه ی وعاظ انقلابی نیز از حضور آن ها در بین مردم زلزله زده تقدیر کرد و گفت: این حضور و همراهی ها موجب دلگرمی و شادمانی مردم می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز