معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۶۰ درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان ها تفویض می شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۹:۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۴۹۱۳۲
۶۰ درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان ها تفویض می شود
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، از تفویض 60 درصد از اختیارات شورای عالی معادن به استان ها خبر داد.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ جعفر سرقینی در شورای عالی معادن استان کرمان، افزود: آذربایجان شرقی، کرمان و اصفهان سه استانی بودند که ایده شورای معادن را در وزارت کشور پیگیری می کردند.

وی از تفویض 60 درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان ها خبر داد و یادآور شد: تفویض اختیار در دو مرحله دیگر را هم خواهیم داشت که این تفویض اختیار متناسب با استان ها خواهد بود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر که 66 میلیون تن به ذخیره فولاد در دولت یازدهم تا امروز اضافه شده است، تصریح کرد: اکنون ذخیره فولاد کشور به 189 میلیون تن رسیده است که شامل کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و نورد می باشد.

سرقینی خاطرنشان کرد: 112 میلیون تن ظرفیت فولاد در کشور در حال اجرا می باشد.

وی با بیان این مطلب که توسعه بخش معدن استان کرمان مدیون گل‌گهر و میدکو است، تصریح کرد: زغالسنگ متولی دارد و طرح جامع زغالسنگ در حال بازنگری است.

سرقینی با اشاره به اینکه تولید مس کاتد پایین آمده و به حدود 15 هزار تن رسیده است، عنوان کرد: از سال آینده 10 درصد از صادرات سنگ آهن خام عوارض دریافت می کنیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه