دادستان کرمان:

اقدامات دستگاه قضائی در حوزه مبارزه و مقابله با غارت میراث فرهنگی پیشگیرانه است

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۷:۳۰:۱۳
کد خبر: ۶۴۹۶۶۰
اقدامات دستگاه قضائی در حوزه مبارزه و مقابله با غارت میراث فرهنگی پیشگیرانه است
دادستان عمومی وانقلاب کرمان در همایش بین اللمللی باستان شناسی جنوب شرق ایران گفت:طی چند سال گذشته دادگستری استان کرمان با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و بنا به وظیفه ذاتی خودودر راستای حفظ حقوق عامه در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و آثار باستانی ورود کرده و اقدامات ارزشمندی نیز در این حوزه صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادخدا سالاری با اشاره به اینکه میراث فرهنگی بیان‌‎کننده پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ یک قوم و ملت است،اظهار داشت: میراث فرهنگی وآثار باستانی امانت نسل‌های آینده کشور در دست ما است که بایستی در حفظ ونگهداری آنان بیش از گذشته کوشا باشیم.

دادستان کرمان بر تقویت یگان‌های حفاظت از میراث فرهنگی وآثار باستانی تاکید کرد و گفت:دستگاه قضائی استان کرمان ضمن بهره گیری از ظرفیت های قانونی،نسبت به تقویت ظابطین از طریق آموزش و همچنین رسیدگی به شکایت ها و گزارش های مردمی و صیانت از حقوق عامه نقش برجسته ای  را در جهت حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی ایفا نموده است.

از اقدامات دادستان کرمان در راستای جلوگیری از غارت میراث فرهنگی تجلیل شد

شایان ذکر است در دومین همایش بین اللمللی باستان شناسی جنوب شرق  ایران که در دانشگاه جیرفت برگزار گردید از اقدامات آقای دادخدا سالاری، دادستان عمومی وانقلاب  کرمان در جهت جلوگیری از  غارت میراث فرهنگی جنوب کرمان ،واقدامات موثر در جهت پیشگیری از تعرض به مواریث تاریخی،فرهنگی تجلیل بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز