کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش استان کرمان در توسعه متوازن رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۲:۲۹:۲۶
کد خبر: ۶۶۰۵۱۱
کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش استان کرمان در توسعه متوازن رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان موفق به کسب رتبه اول کشوری در توسعه متوازن رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در گردهمایی سرگروه های آموزشی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش استان و مدیران هنرستان های نواحی یک و دو کرمان، گفت: حرکت دنیا به سمت حرفه ای شدن است و رسالت امروز آموزش و پرورش تربیت نسلی حرفه ای، ماهر و خلاق است.

وی با اشاره به مشکل امروز جامعه در زمینه اشتغال، گفت: مشکل بیکاری کشور از مسیر توسعه مدارس فنی و حرفه ای حل خواهد شد، چون در هنرستان ها دانش آموزان با کار آشنا می شوند و مهارت پیدا می کنند و پیشرفت کشور را در آینده میسر می کنند.

محسن بیگی با بیان این که اهمیت حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش اجتناب ناپذیر است، گفت: تربیت نیروی متخصص در جامعه از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است و مدیران و مشاوران در مدارس باید دانش آموزان را برای انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تشویق کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به رشد تحصیل دانش آموزان استان در سال تحصیلی جاری در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش اشاره کرد و گفت: 43 درصد دانش آموزان استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند که 5/21 درصد از آنان در رشته های فنی و حرفه ای و 5/21 درصد دیگر در رشته هایی کاردانش مشغول تحصیل هستند و رشد 11 درصدی در سال جاری در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش را شاهد بودیم.

وی نیاز سنجی در مناطق برای برپایی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش را ضروری دانست و افزود: شناسایی نیازهای جامعه و فرصت های شغلی منطقه جهت آموزش دانش آموزان و مهارت آموزی آنان و آماده شدن در بازار کار آینده باید درآن مناطق مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اگر بخشی از گردش مالی موسسات آمادگی کنکور به دوره های مهارتی تغییر یابد شاهد تحولی معنی دار در ارتقای گفتمان مهارت و کار آفرینی در جامعه خواهیم بود.

محسن بیگی با بیان این که بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را به سمت رشته های نظری سوق می دهند و از رشته های فنی و حرفه ای که آینده کاری آنان تضمین شده است، غفلت می کنند، گفت: مهارت آموزی دانش آموزان باید مورد توجه تمام نهاد های آموزشی باشد و تمام نهادها باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنند تا بتوانیم برای جوانان در آینده شغل ایجاد کنیم.

وی گفت: باید به سمت سرمایه گذاری در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش پیش برویم و هدف آموزش و پرورش دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است که برای رسیدن به این هدف شکوفایی فطرت نیاز است.

برپایه این گزارش: گردهمایی سرگروه های آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش استان و مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، حسینی مقدم مدیرکل دفترآموزش های فنی و حرفه ای، آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان آموزش و پرروش در سالن شهید مهدوی ناحیه دو کرمان برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز