همایش بررسی فرصت های علمی و بازرگانی ایران و افغانستان در رفسنجان برگزار می شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۹ - ۱۲:۴۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۴۷۱۶
همایش بررسی فرصت های علمی و بازرگانی ایران و افغانستان در رفسنجان برگزار می شود
رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی کرمان گفت: همایش بررسی فرصت های علمی و بازرگانی ایران و افغانستان 25 و 26 بهمن ماه سال جاری با حضور جمعی از مسئولان دولتی و خصوصی دو کشور، در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدعلی محمدمیرزائیان در نشست با اعضای این کمیسیون و جمعی از نمایندگان تشکل های بخش خصوصی افزود: برگزاری این همایش توسط دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان پیشنهاد و چند کمیته برای اجرای آن تعریف شده که مسئولیت کمیته بازرگانی آن به نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان واگذار شده است. وی در بخش دیگری با بیان اینکه همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان پنجشنبه 5 بهمن ماه 96 در اتاق کرمان برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این همایش با دعوت از میهمانان ملی، علاوه بر طرح مباحث علمی، برخی مشکلات صادرکنندگان مطرح و برای حل این مشکلات، نشست هایی با مسئولان مربوطه برنامه ریزی خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیراجرایی دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان اظهار کرد: برگزاری همایش بررسی فرصت های علمی و بازرگانی ایران و افغانستان، فرصتی برای ورود به بازار افغانستان است زیرا این کشور 95 درصد نیاز بازار خود را از سایر کشورها وارد می کند. عباس عسجدی، خاطرنشان کرد: این همایش در محورهایی مانند شناسایی فرصت های جدید در ارتباط با افغانستان، شناسایی کالاهای دارای مزیت صادراتی که تاکنون کمتر مورد توجه تاجران و بازرگانان قرار داشته و همچنین بررسی زمینه واردات برخی محصولات از افغانستان و فرآوری آنها در ایران و صادرات مجدد آنها به افغانستان، تغییر نگاه بخش خصوصی و دولتی به افغانستانی ها و ایجاد امنیت لازم برای سرمایه گذاری آنها در ایران، برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد اقتصاد پسته رفسنجان در دست افغانستانی‌هاست، گفت: بر اساس قانون، کمترین میزان سرمایه گذاری افغانستانی ها در ایران 300 هزار دلار است که این افراد از دولت درخواست دارند این میزان به 100 هزار دلار کاهش یابد تا بتوانند در ایران سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند. عسجدی، از صادرکنندگان و تجار استان که به تجارت با افغانستان می پردازند درخواست کرد مشکلات خود را تا پیش از زمان برگزاری این همایش، به کمیته بازرگانی ارسال کنند تا جمع بندی و دسته بندی و برای حل آنها در نشست هایی با حضور مسئولان دو کشور ایران و افغانستان مطرح شوند.

گفتنی است در این نشست مواردی از جمله برقراری تعرفه های ترجیحی بین دو کشور ایران و افغانستان، بسته بندی محصولات کشور افغانستان در ایران به جای بسته بندی آنها در ترکیه، فرآوری محصولات مختلف افغانستان در ایران و صادرات مجدد آنها به افغانستان و... مطرح شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز