‍ مهدکودک بند نسوان زندان مرکزی کرمان افتتاح شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۵:۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۷۲۶۵۹
‍ مهدکودک بند نسوان زندان مرکزی کرمان افتتاح شد
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر حسینیه پنج هزار نفری اهل بیت (ع) و مهدکودک بند نسوان زندان کرمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رمضان امیری در آئین تجلیل از پیشکسوتان هیات های مذهبی همیاران اداره کل زندان های استان کرمان در برپایی مجالس عزاداری افزود: حسینیه اهل بیت (ع) برای پنج هزار نفر جمعیت، در دو طبقه ساخته می شود که کلنگ این پروژه امروز برزمین زده شد و این مجموعه شامل بخش های خدماتی، فرهنگی و حتی مسکونی نیز خواهد بود.

وی  به احداث مهدکودک بند نسوان زندان کرمان اشاره و بیان کرد: این مجموعه با 600 مترمربع زیربنا در دو طبقه احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 کودک زیر دو سال همراه مددجویان در داخل بندهای زندان هستند که این موضوع سلامت، بهداشت و تغذیه کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

امیری با اشاره به اینکه رهبری بر کاهش آسیب های اجتماعی تاکیدات ویژه ای دارند، عنوان کرد: 80 درصد ورودی زندان ها به مواد مخدر صنعتی با سنتی معتاد هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار جرایم غیرعمد نیز بحث مهریه و نفقه است، اظهار کرد: با کاهش آسیب های اجتماعی این موارد نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان به نگاه امام به زاویه های مختلف امور فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام زندان ها به ندامتگاه، بندها به اندرزگاه، نگهبان به مددکار و زندانیان به مددجو تغییر کرد و از این رهگذر ، نگاه انسان دوستانه در زندان ها ایجاد شد که این امر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امیری اظهار کرد: کارهای معنوی و مردمی در اصلاح و تربیت مددجویان بسیار تاثیرگذار است و از این رو برنامه های مذهبی با همکاری هیات های مذهبی در زندان ها افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری آئین های عزاداری در زندان ها در حالی برگزار می شود که در تغییر نگاه و نگرش زندانی اثر بسیار مثبتی داشته و حتی برخی از این تغییرات مثبت، موجب افزایش رضایت مندی خانواده های زندانیان نیز شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز