ورود دستگاه قضائی جیرفت به موضوع تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت: عده ای با تغییر کاربری غیرمجاز در حال له کردن طبیعت هستند

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۷۸۸۵۹
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت: عده ای با تغییر کاربری غیرمجاز در حال له کردن طبیعت هستند
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت هشدار داد:تغییر کاربری اراضی کشاورزی برخلاف قانون جرم است و دستگاه قضائی با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد علی انجم روز در جلسه حفظ کاربری امور اراضی کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار  داشت:متاسفانه مشاهده می شود در مناطق خوش آب  و هوایی  از جمله دره گردشگری دلفارد و اراضی زیر سد جیرفت افرادی در حال  له کردن و از بین بردن طبیعت و تبدیل آن به خشت وگل می باشند.

وی تاکید کرد:ضرروت دارد سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت اراضی جنوب استان و سایر متولیان امر ضمن رصد مستمر، تخلفات صورت گرفته در این حوزه را در اسرع وقت به مراجع قضائی اعلام نمایند.

این مقام قضائی عنوان کرد:حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی  به صورت جد و با حساسیت در دستور دستگاه قضایی است ودستگاه قضایی در کوتا هترین زمان ممکن و با دقت لازم با متخلفان در این عرصه برخورد خواهد کرد.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در ادامه افزود:اینکه افرادی اراضی را برای اجرای طرح کشاورزی از امور اراضی و دیگر نهاد ها اخذ می کنند ولی یا آن طرح را اجرا نمی کنند و یا اینکه به امری غیر از امور کشاورزی اختصاص می دهند ، این خود نیز یک تخلف فاحش است و ضرورت دارد مسئولان ذی ربط در کمیسیون ماده 33   با متخلفان برخورد نمایند و دستگاه قضائی نیز حمایت قانونی خواهد کرد .

این مقام قضایی خاطر نشان ساخت :متاسفانه بعضا در برخی موارد در شهرستان جیرفت بیش از ۳۰۰۰ هکتار در بهترین موقعیت مکانی به شرکتی تحت عنوان شرکت احیای اراضی زیر سد واگذار شد که فلسفه وجودی این شرکت واگذاری اراضی، در جهت پرداختن به امورات کشاورزی بود ولی متاسفانه بعد از گذشت چندین سال از این واگذاری تعدادی از سهام داران نه تنها کشاورزی در این اراضی نداشتند ،بلکه اقدام به تقسیم این زمین ها به قطعات کوچکتر و فروش آن به غیر و همچنین ساخت وسازهای غیر مجاز نموده که می طلبد متولیان امر به این موضوع وارد شوند تا از مشکلات و معضلات بعدی جلوگیری بعمل آید .

وی بر مصون نگه داشتن اراضی و منابع و جنگل ها از تصرفات غیر مجاز تاکید کرد و گفت:این اراضی و منابع علاوه بر اینکه همه موجودات و انسان ها از مزایای آن استفاده می کنند متعلق به نسل های آینده می باشند وباید در این زمینه به آیندگان پاسخگو باشیم.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از رئیس دادگستری شهرستان جیرفت و تعدادی از مسئولین که در امر حفظ کاربری اراضی کشاورزی تلاش چشمگیری داشتند با اهدایی لوح و تقدیر نامه تجلیل بمعل آمد.

 

 

نظر شما