رئیس فدراسیون کبدی:

یکی از دغدغه های ورزش کبدی، عدم رکوردگیری آن است/یک داور از کرمان در رقابت های ۲۰۱۸ جاکارتا قطعا حضور دارد

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۴:۰۷:۱۴
کد خبر: ۶۷۹۴۵۰
یکی از دغدغه های ورزش کبدی، عدم رکوردگیری آن است/یک داور از کرمان در رقابت های ۲۰۱۸ جاکارتا قطعا حضور دارد
رئیس فدراسیون کبدی گفت: یکی از دغدغه های ورزش کبدی، عدم رکوردگیری آن است و از آنجایی که بازی گروهی محسوب می شود، مانند بقیه ی رشته های ورزشی نفر اول یا دوم آن مشخص نیست، پس همه انتظار دارند در اردوی تیم ملی باشند یا در قالب تیم ملی قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس اورسجی در نخستین مجمع سالانه هیئت کبدی استان کرمان هدف برگزاری مجمع سالانه را بررسی نقاط ضعف و قوت استان ها عنوان کرد و گفت: در این جلسات است که مشخص می شود ما می توانیم چه کمکی به استان ها ارائه کنیم.

وی به دغدغه های این رشته ی ورزشی پرداخت و افزود: یکی از دغدغه های ورزش کبدی، عدم رکوردگیری آن است و از آنجایی که بازی گروهی محسوب می شود، مانند بقیه ی رشته های ورزشی نفر اول یا دوم آن مشخص نیست، پس همه انتظار دارند در اردوی تیم ملی باشند یا در قالب تیم ملی قرار گیرند.

اورسجی با اشاره به اینکه این رشته ی ورزشی تاکنون روزهای سختی را پشت سر گذاشته و خوشبختانه به سرعت پیشرفت کرده و هم اکنون مردم انتظارات زیادی از این رشته ی ورزشی دارند، تصریح کرد: این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه ما برای جامه ی عمل پوشاندن به این انتظارات، برنامه راهبردی و چشم‌انداز فدراسیون را در قالب سیاست های کلان دیده ایم، یادآور شد: برنامه ریزی کرده ایم بتوانیم به اهداف تعیین شده خود دست پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر استفاده از پتانسیل موجود در استان‌ها گفت: اعتقاد صد درصد و راسخ من استفاده از ظرفیت های موجود در استان هاست که در حال حاضر با توجه به شناسایی استان ها، از آن ها در کمیته های مختلف استفاده می کنیم.

اورسجی با بیان اینکه اجازه نخواهم داد حق ورزشکاران کبدی ضایع شود، افزود: در بحث انتخاب ورزشکاران در اردوهای ملی و مسابقات ملی سفارش‌پذیر از سوی افراد در هر سطحی نیستم.

وی از داوران، مربیان و ورزشکاران خواست: علم خود را در این رشته ورزشی بیشتر کنند و توانمندی خود را ارتقا دهند.

اورسجی از برگزاری مباحث آموزشی به‌عنوان یکی از رویکردهای اصلی این فدراسیون یاد کرد و تصریح کرد: آموزش، یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت یک رشته ورزشی به‌شمار می‌رود، از این رو معتقدیم باید نسبت به ارتقای سطح کمی و کیفی اعضا با توجه به رویکردهای آموزشی، تلاش کنیم؛ چرا که بدون پرداختن به این موضوع، در اجرای امور محوله دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

وی با یادآوری اینکه در مباحث آموزشی، مربیان و داوران باید کاملا حرفه‌ای عمل کنند، که لازمه این کار نیز استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی است، یادآور شد: داشتن دانش در رشته مربوط لازم است، اما کافی نیست؛ چرا که اگر مربیان توانمند کبدی نتوانند دانش خود را انتقال دهند، عملا این داشته نمی‌تواند در راستای توسعه کمی و کیفی کبدی ایران کارساز باشد.

اورسجی با اشاره به برنامه ریزی های فدراسیون در خصوص برگزاری دوره های تربیت مدرس، مربیگری، دوره های آموزشی برای نائب رئیسان و دبیران هیئت های استان ها و ... گفت: به دنبال این آموزش ها، تصمیم داریم از این پس، از یک یا دو نفر از استان ها به عنوان سرپرست در معیت تیم های ملی اعزامی به رقابت های آسیایی و جهانی استفاده کنیم.

اورسجی در بخش دیگری از سخنانش از اهدای سالانه یک تخته تاتومی به استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: اگر پیشرفتی در استان حاصل شود یک تخته را به دو تخته تاتومی در سال افزایش می دهیم.

وی قول مساعد داد: جواد پهلوانی، داور شایسته ی کرمانی به عنوان داور بین المللی در رقابت های آسیایی جاکارتای اندونزی حضور داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز