معاون استانداری کرمان:

کوتاهی در مسیر ایجاد فرصت های شغلی را از هیچ مسئولی نمی پذیریم/ایجاد ۳۴ هزار و ۷۰ شغل دراستان کرمان طی سال جاری

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۴:۰۶:۴۳
کد خبر: ۶۷۹۴۶۰
کوتاهی در مسیر ایجاد فرصت های شغلی را از هیچ مسئولی نمی پذیریم/ایجاد ۳۴ هزار و ۷۰ شغل دراستان کرمان طی سال جاری
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: تعلل و کوتاهی در مسیر توسعه اشتغال در جامعه را از هیچ مدیر و مسئولی نمی پذیریم و اگر لازم باشد باید هر روز یک جلسه برگزار گردد تا طرح های معرفی شده، بررسی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در کارگروه اشتغال استان کرمان افزود: فرزندان و جوانان این سرزمین بیکار هستند و اگر همین امروز به کار گرفته شوند، بهتر از آن است که فردا مشغول به کار شوند.

معاون استاندار کرمان بر همت مدیران برای توسعه اشتغال در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: از بانک ها و مسئولان می خواهیم که برنامه کاری خود در مسیر توسعه اشتغال را دقیق تر ارائه نمایند.

وی با تاکید بر توسعه نظارت بر طرح های ایجاد اشتغال، تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد که از سهمیه 618 میلیارد تومانی از محل اشتغال فراگیر، مبلغ 302 میلیارد تومان از مرکز به بانک ها ابلاغ شده است و تاکنون 72 طرح به مبلغ 260 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است و از این تعداد فقط پنج طرح به مبلغ 1 میلیارد تومان در بانک ها به مرحله پرداخت رسیده است.

فدائی گفت: منابع ایجاد اشتغال نباید به دلیل عدم پیگیری بعضی از متقاضیان یا مجریان معطل بماند بلکه دستگاه های اجرایی و بانک هاباید سریعا یک متقاضی دیگر که پیگیر و علاقه مند است و بتواند سریعتر مدارک لازم را ارائه کند جایگزین متقاضی ای که تعلل می کند بنمایند.

وی با بیان این مطلب که باید از منابع موجود برای حل مشکلات مردم در حوزه اشتغال استفاده کرد، گفت: قرار شد بانک ها دریافت بقیه سهمیه استان را پیگیری کرده و رونوشتی از پیگیری های خود را به استانداری ارسال کنند.

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: در مورد منابع اشتغال خانگی نیز قرار شد تا نیمه اسفندماه حداقل 70 درصد تسهیلات مربوطه پرداخت شود.

وی افزود: در مورد اشتغال خرد نیز کمیته امداد تاکنون 86 میلیارد تومان پرداخت کرده و تا پایان سال کل منابع بانکی 91میلیارد تومان منابع در اختیار این کمیته توزیع خواهد شد. همچنین از محل 70 میلیارد تومان منابع داخلی کمیته امداد تاکنون 15 میلیارد تومان پرداخت شده است.

فدائی ادامه داد: بهزیستی از 40 میلیارد تومان منابع موجود (از 54 میلیارد تومان سهمیه) تاکنون 62 درصد پرداخت شده و تا 15 اسفند این میزان حداقل به 70 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید سهمیه 30 میلیارد تومانی خود را به طور کامل پرداخت کرده است ، ادامه داد: در رابطه با وام روستائی از 98 میلیارد تومان منابع موجود، 36 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده و مبلغ حدود 6 میلیارد تومان توسط بانک ها پرداخت شده است.

معاون استاندار کرمان عنوان کرد: در این جلسه طرح احداث گلخانه باغ مرکبات به مبلغ 10 میلیارد تومان و اشتغال مناسب مورد تائید قرار گرفت و مقرر شد برای استفاده از منابع ملی به مرکز ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری تاکنون 34  هزار و 70 شغل در استان کرمان ایجاد شده که معادل 99درصد برنامه پیش بینی شده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز