معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد:

مطالبه ۲۳ میلیارد تومانی این دانشگاه از بیمه های تجاری

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۱:۴۲:۱۴
کد خبر: ۶۸۰۵۳۲
مطالبه ۲۳ میلیارد تومانی این دانشگاه از بیمه های تجاری
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مطالبه بیش از 23 میلیارد تومانی این دانشگاه از بیمه های تجاری گفت: بیمه های تجاری بر وظیفه قانونی خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر"مرتضی هاشمیان" در این رابطه گفت: طبق ماده 92 برنامه توسعه پنج ساله چهارم و به دنبال آن در برنامه توسعه پنج ساله پنجم، وزارت بهداشت مکلف شده به مصدومان حوادث ترافیکی خدمات رایگان ارائه کند.

وی ادامه داد: این خدمات رایگان شامل انواع خدمات پزشکی، پشتیبانی و همچنین اقلام مصرفی و غیره است و بیماری که دچار حادثه ترافیکی و وسایل نقلیه موتوری می شود پرداختی در مراکز درمانی نخواهد داشت.

وی گفت: وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی تابعه اعم از دولتی؛ عمومی، خصوصی موظف هستند این قانون را اجرا کنند و تاکنون نیز به درستی و به خوبی اجرا کرده اند.

دکتر هاشمیان گفت: این موضوع در قانون به صراحت بیان شده است و مراکز درمانی ما هم به خوبی اجرا کرده اند و رضایتمندی خوبی در بین بیماران و همراهان آن‌ها در جامعه داشته ایم.

وی بیان کرد: نکته ای که وجود دارد، در ازای خدمات رایگانی که به این بیماران ارائه می شده است بایستی بیمه های تجاری از محل اعتبارات بیمه شخص ثالث (10 درصد) آن به حساب وزارت بهداشت واریز کنند اما متاسفانه این پرداخت از سال 95 انجام نشده و در حقیقت خدمت رسانی را برای بیمارستان ها و مراکز درمانی ما در این زمینه سخت کرده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در همین زمینه دچار مشکلات زیادی است و عددی که دانشگاه به ویژه مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر که بزرگترین مرکز ترومای جنوب شرق کشور است در این رابطه مطالبه دارد قابل توجه است و فشار سنگینی را به بیمارستان و دانشگاه تحمیل کرده است.

وی با تاکید بر این مطلب که البته این باعث نمی شود این خدمت رسانی و ارائه خدمات دچار مشکل شود، گفت: اما به هر حال از بیمه های تجاری تقاضا داریم آنچه در قانون تاکید شده است و مطالباتی که وزارت بهداشت دارد پرداخت کند تا در نهایت به دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های تابعه برسد.

وی سهم دانشگاه علوم پزشکی کرمان را از این مطالبات بالغ بر 23 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود:  تصادف و حوادث ترافیکی یکی از علل اصلی مرگ و میر و همچنین از کار افتادگی و تحمیل هزینه های درمانی است و دانشگاه ها به این مطالبات وابسته هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز