رییس کل دادگستری استان کرمان:

۲ هزار ۸۶۱ زندانی به کمک ستاد دیه استان کرمان آزاد شدند

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۲:۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۸۰۵۵۰
۲ هزار ۸۶۱  زندانی به کمک ستاد دیه استان کرمان آزاد شدند
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از بدو تاسیس ستاددیه استان کرمان در سال 1380تا به امروز 2هزار و861 مددجو جرائم غیر عمد به کمک ستاد دیه از زندان های استان آزاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد به همراه هیات امناء ستاد دیه استان  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: در حال حاضر  312 نفر از مددجویان استان کرمان صلاحیت آزادی از زندان بوسیله  کمک های ستاد دیه را دارند که از این تعداد 6 نفر زندانی دیه تصادف، 8 نفر دیه شبه عمد،111 نفر بدهکار مالی، 11 نفر به علت عدم توانایی پرداخت نفقه  و 176 نفر به علت عدم توانایی پرداخت مهریه در زندان بسر می برند.

 

برگزاری 124 جشن گلریزان در استان کرمان

رییس هیات امناء ستاد دیه استان کرمان بیان کرداز سال 1380 تا اکنون تعداد 124 جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده است که در این جشن‌ها خیران 200  میلیارد ریال به ستاد دیه استان کمک کرده اند.

موحد اظهار داشت: این میزان کمک نشان از خیّر و انسان دوست بودن مردم استان می باشد که پا به پای مدیران به حل معضلات و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کنند.

وی در ادمه تشریح اقدامات ستاد دیه استان کرمان از بدو تاسیس تاکنون گفت:طی این 16سال  38 میلیارد تومان  تخیف بدهی مددجویان و گذشت و بخشش شاکیان را داشته ایم .

رییس شورای قضائی استان اظهار داشت:از بد تاسیس ستاددیه استان کرمان در سال 1380تا به امروز 2هزار و861 مددجو جرائم غیر عمد  به کمک ستاد دیه از زندان های استان آزاد شده اند.

نماینده عالی  قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه 667 نفر از این زندانیان به کمک مدیر عامل ستاد دیه استان و مددکاران این ستاد از طریق مصالحه و مذاکرات اصلاحی و بدون پرداخت وجهی از زندان  آزاد شده اند،خاطر نشان ساخت:مابقی این زندانیان با تخفیف شاکیان و پرداخت مبلغ 457 میلیارد و 591 میلیون ریال از بند زندان آزاد شده اند.

وی افزود: یک هزار 404 زندانی با پرداخت کمک های بلاعوض به مبلغ 215 میلیارد ریال از زندان های استان کرمان آزاد شده اند که 538 نفر با پرداخت های ستاد دیه مرکز و 866 نفر با پرداخت های ستاد دیه استان آزاد شدند و این کمک های بلاعوض از طریق خیرین استان و کشوری جمع آوری شده است.

رییس شورای قضائی استان کرمان با تاکید بر اینکه یکی از راه های دیگر کمک به آزادی زندانیان پرداخت تسهیلات بانکی می باشد،گغت: در این راهکار به زندانیان تسهیلات بانکی پرداخت می شود و بعد از آنکه آزاد شدند این تسهیلات را بازپرداخت می نمایند

وی در ادمه تصریح کرد:  607 نفر از زندانیان استان از طریق پرداخت تسهیلات به میزان 109 میلیارد و 395 میلیون ریال آزاد شده اند که 540 نفر از طریق تسهیلات وام و اعتبارات دولتی و 67 نفر از طریق تسهیلات ستاد دیه استان می باشد.

موحد بیان کرد: برای کسانی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیستند و یا مقصر حادثه ناشناس می ماند و یا فرار می کند از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی از سال 1380 به 183 نفر مبلغ 132میلیارد و 702 میلون ریال کمک شده است و پرونده آنها مختومه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز