رئیس کل دادگستری استان کرمان هشدار داد:

اجازه نخواهیم داد در پروژه های عمرانی شهر کرمان حقوق مردم تضییع گردد

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۲:۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۸۰۵۵۲
اجازه نخواهیم داد در پروژه های عمرانی شهر کرمان حقوق مردم تضییع گردد
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:دستگاه قضائی استان کرمان بر تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی شهر کرمان نظارت و از آنها حمایت می نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان که با موضوع بررسی وضعیت پیشرفت پروژه های عمرانی شهرکرمان و هم اندیشی تمامی دست اندرکاران سابق و فعلی در محل دادگستری تشکیل شد،خاطرنشان ساخت :چنانچه در روند تکمیل این پروژه ها حقوق عمومی آسیب ببیند ،بدون اغماض برخورد و در راستای احیای حقوق عامه اقدام خواهد شد.

 

رویکرد سیستم قضائی حمایتی و در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم خواهد بود

نماینده عالی دستگاه قضائی استان کرمان با اشاره به مسائل پیش آمده راجع به پروژه های عمرانی ومطالباتی که در رسانه ها مطرح و موجب نگرانی مردم گردیده است،عنوان کرد:رویکرد دادگستری استان کرمان در مورد اجرای این پروژه ها حمایتی و در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم خواهد بود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان بیان کرد:در صورتی که در فرآیند تکمیل پروژه ها تملک بناها و اراضی اشخاص ضرورت پیدا کند،تاکید دادگستری بر آن است با تهاتر ومصالحه شهرداری با مالکین بعمل آید.در غیر این صورت در محدوده مقررات و به صورت عادلانه با حمایت قضائی این تملکات بایستی انجام گردد و در این مسیر نیاید به افراد سودجو وفرصت طلب اجازه داد که منافع نامشروعی را تحصیل نمایند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان تصریح کرد: مردم کرمان بابت اجرای پروژه های عمرانی سختی های زیادی تحمل و هزینه های فراوانی پرداخت کرده اند و تمامی مدیران از جمله استاندار کرمان برای به نتیجه رسیدن این پروژه ها تلاش بی وقفه ای را داشته اند.

وی عنوان کرد:بایستی قدردان این خدمات بود و حمایت همه جانبه از این اقدامات ارزشمند لازم است و مردم قدرشناس کرمان قطعا در ادامه مسیر مساعدت خواهند داشت.

موحد ادامه داد:شهردار و اعضای شورای شهر نیز باقوت و اتخاذ تدابیر مناسب بایستی ضمن رفع موانع و تامین مالی با حمایت دولت و دستگاه های مرتبط وایجاد هماهنگی لازم کلیه پروژه های در حال احداث را تکمیل و چنانچه نقایصی هم وجود دارد با همفکری ومساعدت کلیه دستگاه های اجرایی و نظارتی مرتفع و در یک فرصت معقول ومنطقی این پروژه ها به بهره برداری برسانند.

وی ادامه داد:موفقیت عملکرد شهردار و شورای شهر کرمان بر مبنای پیشرفت پروژه های عمرانی شهر کرمان قابل ارزیابی است.

 

افراد با طرح مسائل حاشیه ای اذهان عمومی را مشوش نکنند

وی گفت:افراد نباید با طرح برخی مسائل حاشیه ای و مداخله دادن مسائل بی ارتباط مردم را نگران و اذهان عمومی را مشوش سازند و این کارهای ارزشمندی که با همت استاندار،اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران سابق و فعلی در حال انجام است را زیر سوال برد.

رییس کل دادگستری کرمان بیان کرد:در صورتی که در پروژه های عمرانی ایرادی هم وجود داشته باشد باید در کارگروه های کارشناسی مطرح و ایرادات حقوقی و فنی احتمالی برطرف گردد. لذا برجسته کردن و دامن زدن به این امور مقرون به صواب نیست.

وی یادآور شد:نمایندگان مردم در شورا ومدیران امانت دار مردم هستند وباید به گونه ای عمل نمایند که مصلحت و منافع عمومی را تامین کنند و مصالح عمومی در این است که پروژه های عمرانی شهر کرمان با برنامه ریزی و تدابیر شایسته ادامه یافته و تکمیل وبه بهره برداری برسد

وی بیان داشت:دستگاه قضائی استان در کنار حمایت از اقدامات استاندار،شهردار و اعضای شورای شهر که در این مسیر حرکت می کنند با اشخاصی که تحت هر عنوانی اختلال ایجاد نمایند و حقوق مردم را تضییع نمایند برخورد می کند.

 

نباید با استفاده از رای مردم علیه مردم اقدام کرد

موحد با اشاره به اینکه  نباید با استفاده از رای مردم علیه مردم اقدام کرد،به دست اندرکاران  توصیه کرد: با همدلی وهمانگی همانگونه که در گذشته و حال هم وجود دارد می توان گام های بزرگی در جهت برای عمران و آبادنی شهر کرمان برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز