رییس کل محاکم عمومی وانقلاب شهر کرمان:

حدالامکان از ورود بدهکاران مالی خرد به زندان جلوگیری شود

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۱:۵۳:۲۹
کد خبر: ۶۸۱۱۲۲
حدالامکان از ورود بدهکاران مالی خرد به زندان جلوگیری شود
رییس کل محاکم عمومی وانقلاب شهر کرمان گفت:رویکرد سیستم قضائی بر این است که حدالامکان از ورود بدهکاران مالی خرد به زندان جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلیمن محمد امیر  ابراهیمی در حاشیه بازدید از بازداشتگاه موقت کرمان اظهار داشت:در راستای سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندانها،اقدامات ارزشمندی از سوی قضات کرمانی در زمینه استفاده از مجازات های جایگزین حبس  صورت پذیرفته است .

این مقام قضائی بر ضرورت استفاده از مجازات حبس در جرائم خشن اشاره کردو افزود: زندان مکانی برای جرائم خرد و خصوصا جرائم غیر عمدنیست بلکه مکانی برای نگهداری مجرمان حرفه ای و جرائم سازمان یافته و جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی است.

 حجت الاسلام ابراهیمی حل وفصل دعاوی و مشکلات خانوادگی را از طریق ایجاد صلح وسازش بین طرفین دعوا مهم برشمرد و گفت:استفاده از مجازات زندان  به ویژه در دعاوی خانوادگی حلال مشکلات نیست.

وی با بیان اینکه امیدواریم روزی فرار رسد که هیچ بدهکار مالی در زندان گرفتار نشود و هیچ اعتبار داری بی اعتبار نشود،افزود: در آموزه های دینی بر وفای به عهد تاکید فراوان شده است اما متاسفانه در حال حاضر  عدم توجه  به آموزه های دینی منجر به طرح فراوان دعاوی حقوقی در خصوص مطالبات و دیون در محاکم قضائی شده است و این در حالی است که اگر به اموزه های دینی عمل می شد هم خداوند گشایش در کار قرار می داد و هم اعتبار ها بی اعتبار نمی شد .

وی هدف از این بازدیدها را رسیدگی به مشکلات قضائی مددجویان دانست وافزود:در این بازدیده ا به مددجویان ارشاد قضائی می شود تا با استفاده از ابزارهای قانونی مثل اعسار وتعدیل اقساط  مشکلات آنان برطرف شود.

وی در پایان وضعیت بازداشتگاه کرمان را از لحاظ امکانات رفاهی،بهداشتی و ارائه آموزش های لازم حقوقی،قضائی و مذهبی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و از زحمات پرسنل خدوم بازداشتگاه موقت کرمان تشکر نمود.

مهدی ولی اختیار آبادی، رییس بازداشتگاه کرمان نیز همچنین دراین بازدید اظهار کرد: حضور قضات و ملاقات با مددجویان موجب رفع مشکلات قضایی و کاهش جمعیت کیفری و تسریع در روند پرونده قضائی زندانیان می شود.

شایان ذکر است در راستای کاهش جمعیت کیفری آقایان ابراهیمی،رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان،رستمی و مختاری ،معاونان قضائی محاکم  عمومی و انقلاب،خانم سالاری، قاضی اجرای احکام شوراهای حل اختلاف کرمان ضمن  بازدید از بخش های مختلف بازداشتگاه با حضوردر نمازخانه اندرزگاه،به مشکلات قضایی مددجویان محکومین مالی وجرائم غیر عمد رسیدگی شد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز