رئیس کل دادگستری استان کرمان:

از ورود ۸۵۱ نفر به زندان های استان کرمان جلوگیری شد

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۱۰:۲۸:۱۴
کد خبر: ۶۸۴۸۶۷
از ورود  ۸۵۱ نفر به زندان های استان کرمان جلوگیری شد
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و در راستای سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان ها قضات کرمانی از ابتدای سال جاری تاکنون 851مورد رای مجازات جایگزین حبس صادر نموده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد اظهار داشت:طی یازده ماهه ی گذشته 481مورد رای جایگزین حبس با موضوع الزام به خدمات عمومی رایگان،273مورد جزای نقدی،87مورد رای با عنوان  دوره مراقبت صادر گردیده است.

این مقام قضائی در پاسخ به این سوال که مجازات های جایگزین حبس برای چه کسانی اعمال می شود،گفت: افرادی که به مجازات های جایگزین حبس و خدمات عام المنفعه از سوی دادگاه محکوم می شوند در ابتدا روحیه جامعه پذیری آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر آمادگی و شرایط ارائه خدمات عمومی در آنها احراز گردید،حکم قانونی در این زمینه راصادر می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:تلاش  بر این است که در مجازات های حبس کوتاه مدت و به ویژه در جرائم غیرعمدی وجرائمی که تبعات سوء امنیتی آن چنانی ندارد افرادبجای محکوم شدن به زندان به ارائه خدمات عام المنفعه محکوم شوند.

رییس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد: عمل به  ماده ۷۹قانون مجازات اسلامی  منجر به کاهش  هزینه های ناشی از مجازات حبس و همچنین کاهش  آسیب های روحی وروانی به محکمومین می شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت:احکام بسیار جالب و متعددی در حوزه مجازات های جایگزین حبس از سوی قضات استان در زمینه های مختلف آموزشی، ورزشی، محیط زیست، بهداشت و منابع طبیعی صادر گردیده است .

شایان ذکر است پیش از این نماینده عالی دستگاه قضائی بر استفاده بیشتر قضات از ظرفیت های قانونی مجازات های جایگزین حبس تاکید کرده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز