رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهربابک و مشاور مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

تعامل‌مان با مجموعه مس بسیار خوب است/ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهدای مس شهربابک ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است/ نیاز به تنظیم سند چشم انداز برای ورزش شهرستان شهربابک و حتی استان داریم/ شهرداری شهربابک توسعه فضاهای ورزشی را در دستور کار دارد

۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۰۸:۳۳:۱۰
کد خبر: ۶۹۰۹۵۳
تعامل‌مان با مجموعه مس بسیار خوب است/ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهدای مس شهربابک ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است/ نیاز به تنظیم سند چشم انداز برای ورزش شهرستان شهربابک و حتی استان داریم/ شهرداری شهربابک توسعه فضاهای ورزشی را در دستور کار دارد
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهربابک و مشاور مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: تعامل مان با مجموعه مس بسیار خوب است. انصافا شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت و همچنین حمایت از ورزش اقدامات بسیار شایسته و مطلوبی از ورزش شهرستان شهربابک انجام داده است.

میثم پاریزی از آن جمله مدیرانی است که خلاقیت و تلاش بی وقفه همواره چاشنی کارش است. او توانسته در مدت زمانی که به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان شهربابک مشغول به فعالیت است اقداماتی کلیدی و مهم برای رشد و پیشرفت ورزش آن دیار انجام دهد که به واسطه همین اقدامات مورد توجه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان قرار گرفته و ابلاغ مشاور را هم از وی دریاقت کرده است. به سراغ میثم پاریزی رفتم تا در مورد آنچه که در شهربابک انجام داده بگوید. آنچه در پی می‌آید متن کامل گفت‌وگوی میثم پاریزی با برنا است، خواننده آن باشید:

 

**ورزشگاه 10 نفری شهربابک در چه وضغیتی قرار دارد؟

ورزشگاه 10 هزار نفری شهدای مس شهرستان تا امروز پیشرفت فیزیکی 64 درصدی داشته و ان شاءا... با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده شاهد تسریع در روند اتمام پروژه باشیم.

البته در کنار ورزشگاه 10 هزار نفری ورزشگاه شماره 2 مجموعه مذکور به بهره برداری رسیده و وضعیت مناسبی برای برگزاری مسابقات فوتبال دارد.

 

**شما ورزش همگانی را به مناطقی همچون جوزم شهربابک برده اید و در آن مناطق پیاده روی خانوادگی برگزار کرده اید، هدف شما از این کار چه بود؟

هدف از برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف ورزشی در شهرها و روستاهای اطراف شهرستان جهت افزایش روحیه شادی و نشاط در بین اقشار مختلف جامعه و همچنین رعایت عدالت ورزشی در سایر بخش‌ها بوده است.

 

**شهربابک در واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی پیشتاز بوده و شما در جلسه ای عنوان کردید: صددرصد اماکن را به بخش خصوصی سپرده‌ایم، در این خصوص توضیح دهید

در بحث واگذاری اماکن به بخش خصوصی در شهرستان شهربابک برنامه ریزی به نحوی بوده است که کلیه فضاهای موجود از طریق مزایده به هیاتهای مرتبط واگذار گردد.

به این دلیل که هم رعایت قانون شده باشد و هم فضاهای موجود با اولویت خدمات دهی به ورزش در اختیار علاقه مندان و ورزشکاران قرار گیرد و همچنین با ایجاد تعامل ظرفیتهای موجود در اختیار تمام رشته های ورزشی قرار گیرد.

 

**ورزش شهربابک در حال حاضر با توجه به تلاش و تدبیر شما اوضاع خوبی دارد و به جرئت می توان گفت از سایر شهرستان های استان جلو تر است، می خواهم بدانم برای دستیابی به این مهم چه معیارهایی را مدنظر قرار داده اید؟

این که ما در شهربابک وضعیت مطلوبی داریم نظر لطف شماست ولی سعی کرده ایم با شناسایی ظرفیتها و استفاده از نقاط قوت و جذب منابع مالی و همچنین نحوه واگذاری اماکن ورزشی که توضیح دادم شرایط را برای دسترسی اقشار مختلف مردم به اماکن ورزشی تسهیل کنیم.

 

**برای بهتر شدن اوضاع چه برنامه هایی در دستور کار خواهید داشت؟

برای بهبود اوضاع و در راستای نهادینه شدن فرهنگ برنامه محوری در ورزش  نیاز به تنظیم سند چشم انداز برای ورزش شهرستان شهربابک و حتی استان داریم.

راه اندازی پایگاه‌های استعدادسنجی جهت شناسایی استعداد ورزشی افراد در سنین پایه و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و جلوگیری از آزمون و خطا برای افراد مستعد ورزش و حمایت از استعدادهای ورزشی جهت رسیدن به وضعیت مطلوب. در حوزه همگانی نیز برنامه ریزی جهت سوق افراد به سمت ورزش با برنامه های مختلف و متنوع ورزشی از دیگر اقدامات ما خواهد بود.

 

**آیا شرکت مس آن طور که شایسته است از ورزش شهربابک حمایت می کند؟

تعامل مان با مجموعه مس بسیار خوب است. انصافا شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت و همچنین حمایت از ورزش اقدامات بسیار شایسته و مطلوبی از ورزش شهرستان شهربابک انجام داده است. جا دارد از مجموعه مدیران و همکاران شرکت مس کمال تقدیر را داشته باشم.

 

**تعامل‌تان با دستگاه هایی نظیر شهرداری برای گسترش ورزش همگانی چگونه است؟

مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر با انجام حمایت لازم از باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری کمک شایانی به حمایت از رشته های انفرادی و توسعه ورزش همگانی کرده اند. ضمن اینکه برنامه ریزی شهرداری برای توسعه فضاهای ورزشی نیز در دستور کار است.

 

**از حوزه جوانان هم بگویید.

در حوزه جوانان دو سمن بسیار فعال داریم که در راستای اهداف و رسالت حوزه مربوطه فعالیت دارند و در بخش اداری با برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان موارد و برنامه های مربوطه پیگیری می‌شوند.

 

**صحبت پایانی...

صمیمانه برای ورزش استان کرمان و همه تلاشگران این حوزه در هر عنوانی آرزوی موفقیت دارم.

 

نظر شما