مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان عنوان کرد:

آزادسازی ۲۵۲ مددجوی جرائم غیرعمد در استان کرمان

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۳:۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۹۵۳۸۵
آزادسازی ۲۵۲ مددجوی جرائم غیرعمد در استان کرمان
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از راه اندازی وافتتاح شورای حل اختلاف شعبه 37شهر کرمان ویژه ستاد دیه استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید حجت‌الله موسوی‌قوام در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان اظهار داشت: طی سال گذشته و در استان کرمان 252 مددجوی واجد شرایط جرائم غیر عمد با پرداخت بیش از 6 میلیارد و 720 میلیون تومان آزاد شدند.

وی ادامه داد: 23 جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان طی سال گذشته برگزار شد و 252 مددجوی واجد شرایط جرایم غیر عمد با پرداخت بیش از 6 میلیارد و 720 میلیون تومان آزاد شدند.

وی بیان داشت: طی سال گذشته 160 نفر از محل کمک‌های خیران و مردم، 18 نفر از محل اعتبارات ستاد دیه مرکز، 13 نفر از محل بانک‌های عامل به صورت دریافت وام، 17 نفر از اعتبارات صندوق تامین خسارت‌های بدنی آزاد شده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان یادآور شد: و 44  نفر بدون پرداخت وجه در قالب جلسات صلح و سازش و اخذ رضایت شاکی در استان کرمان آزاد شده‌اند و 10 میلیارد تومان کمک مددجویان را برای آزادی آنها در سال گذشته داشتیم.

موسوی‌قوام از برگزاری نشست‌های فصلی نمایندگان ستاد دیه، جشن‌های گلریزان و جلسات صلح و سازش در مساجد شهر کرمان طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: برگزاری جلسات صلح و سازش در مساجد کمک بزرگی به ستاد دیه استان کرمان کرد و 70 درصد تخفیف از شاکیان گرفتیم.

وی همچنین تجلیل از خیران و یاوران را از دیگر فعالیت‌های ستاد دیه استان کرمان در سال گذشته ذکر کرد و افزود: جشن گلریزان برای زندانیان نسوان در اواخر سال گذشته برگزار شد و توانستیم هشت نفر زندانی نسوان را با همکاری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و زنان کرمانی آزاد کنیم.

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه 300 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان داریم، ادامه داد: در سال جاری نیز جلسات هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان را به صورت منظم برگزار می‌کنیم و برگزاری جلسات صلح و سازش به ویژه در مساجد را با رویکرد جدید را در دستور کار داریم.

 

نظر شما