رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان عنوان کرد:

آزادی ۳۴۸زندانی توسط شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۳:۵۵:۵۶
کد خبر: ۶۹۷۰۳۲
آزادی ۳۴۸زندانی توسط شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان با اعلام اینکه 8شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان داریم،گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و 176فقره پرونده دراین شعب مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این میزان 841 فقره معادل 72 درصد با صلح و سازش مختومه شده است و تعداد 348 زندانی توسط این شوراها از زندان آزاد گردیده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی تقی زاده در جلسه با اعضاء ودبیران شوراهای حل اختلاف شهر کرمان اظهار داشت:دادگستری استان کرمان با توجه به تأکیدات رهبر معظم  انقلاب مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها و شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی،اهتمام ویژه در جهت  توسعه و بهینه سازی این شوراها دارد.

این مقام قضائی استان کرمان خاطرنشان ساخت:در سال 96 مجموعا تعداد 145هزار و 932 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان وارد شده است.

وی گفت:با توجه به قانون جدید شوراهای حل اختلاف هم اکنون تعداد 339 شورای حل اختلاف در سراسر استان فعال بوده که از این تعداد 117 شورای شهری رأیی و 120 شورای شهری صلحی و تعداد 102 شورای حل اختلاف روستایی است و به عبارت دیگر 35% شهری ویژه و 35% شهری صلحی و 30% روستایی می باشد. در سال 96 تعداد 148هزار و 530  فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه در مجموع 134 قاضی در شوراهای حل اختلاف استان کرمان در حال ارائه فعالیت می باشند،عنوان کرد: 74درصد ترکیب اعضاء شوراهای حل اختلاف استان کرمان دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند.

وی تعداد اعضاء اصلی و علی البدل و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان را یک هزار و 664نفر اعلام کرد و گفت:از این تعداد 65درصد اعضاء آقایان و 35درصد را خانم ها تشکیل می دهند .

این مقام قضائی عنوان کرد: میانگین تعداد پرونده های مختومه به ازاء هر شورای شهری (رایی)در سال 1396 (935) فقره و به ازاء هر شورای شهری (صلحی) ، (263) فقره و به ازاء هر شورای روستایی (74)  فقره می باشد.

این مقام قضائی بیان داشت:در سال 1396 از کل پرونده های مختومه تعداد 42034 پرونده با مصالحه خاتمه یافته که معادل 28% از کل پرونده مختومه  و 42% از پرونده‌های قابل سازش می باشد.

وی گفت:در سال 96 نسبت به سال 95 موارد ارجاع پرونده های شوراهای حل اختلاف به میزان 14 درصد کاهش داشته است.

تقی‌زاده افزود:در سال 1396 مجموعا تعداد 40هزار و 767 فقره پرونده به اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان کرمان وارد شده است و تعداد 41654 فقره نیز مختومه گردیده است.

وی گفت:در سال 1396 برای اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف به میزان 135 ساعت دوره آموزشی برگزار گردیده است که مجموعاً بیش از تعداد 1590 نفر از اعضاء در این دوره ها شرکت نموده اند همچنین 33 ساعت آموزشی برای قضات شوراهای حل اختلاف استان کرمان برگزار گردیده است.

وی از متصل نمودن بیش از 64درصد از شوراهای حل اختلاف شهری استان به شبکه داخلی قوه قضائیه خبر داد و گفت:در سال گذشته  مجتمع های شوراهای حل اختلاف  شهرستانهای (راین،گلباف،فهرج،نرماشیر،منوجان،فاریاب،ساردوئیه،ارزوئیه و بروات)از طریق بستر مخابرات به شبکه داخلی قوه قضائیه متصل شده اند.

وی در خصوص آخرین وضعیت سامانه مدیریت پرونده(سمپ) در شوراهای حل اختلاف کرمان گفت: در حال حاضر تمام مجتمع های شهری شهرستان های استان کرمان به سیستم مدیریت  پرونده متصل شده اندوکلیه امور صدور ابلاغ ، چاپ آگهی ، دفاتر اوقات ، اندیکاتورهای وارده و صادره ، قرارهای کارشناسی و بسیاری از امور دفتر توسط سیستم مدیریت پرونده های قضایی ( سمپ ) انجام می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز