۱۰۰درصد جرائم رایانه ای در فضای مجازی کشف شده اند

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۲:۰۴:۴۶
کد خبر: ۶۹۸۱۴۵
۱۰۰درصد جرائم رایانه ای در فضای مجازی کشف شده اند
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت:در مجموع 835فقره پرونده با 581متهم مرتبط با فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به ثبت رسیده است که خوشبختانه درصد کشف به وقوع 100درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادخدا سالاری در تشریح عملکرد یک سال گذشته کارگروه پایش فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان اظهار داشت:151مورد کلاه برداری رایانه ای داشته ایم که تمامی آنها کشف و 24متهم در این رابطه دستگیر شده اند.

وی اعلام کرد: 210 مورد برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی داشته ایم که بیش از 99درصد آنها کشف شده است و در این رابطه به اتهامات  98متهم مرد و 33متهم زن رسیدگی شده است.

این مقام قضائی به ثبت 159مورد مزاحمت اینترنتی اشاره کرد و گفت:105مورد از این مزاحمت ها توسط آقایان صورت پذیرفته و 31مورد باقی مانده مربوط به خانم ها بوده است که تمامی آنها کشف شده اند.

وی افزود:37 مورد انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی در بستر اینترنت داشته ایم که در این رابطه به اتهامات24 نفر مرد و 6 نفر زن رسیدگی شده است.

وی به 103مورد هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت:98درصد کشف به همراه 112متهم  در این رابطه داشته ایم .

سالاری بیان کرد: در مواردی از قبیل تهدید و اخاذی اینترنتی،انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی،کلاه برداری رایانه ای و دسترسی غیرمجاز به سامانه های رایانه ای درصد کشف به وقوع بالای 100درصد بوده است.

وی افزود:در مواردی از جلمه انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، تشویق افراد به اعمالی علیه امنیت کشور، منتسب نمودن اعمالی برخلاف حقیقت،نقص حق نشر پدیدآورندگان،آموزش نحوه ارتکاب جرائم رایانه ای و مزاحمت اینترنتی درصد کشف به وقوع 100درصد بوده است.

دادستان کرمان ادامه داد:دسترسی غیرمجاز به داده ها،جعل داده های رایانه ای،مختل نمودن داده ها ،سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه،تحریک به استعمال مواد مخدر و روان گردان و آموزش آن،تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه از طریق رایانه و اینترنت،ارسال محتویات مستهجن ومبتذل از  جعل داده های رایانه ای از سایر مواردی بود که در این رابطه پرونده تشکیل شده است.

دادخدا سالاری،دادستان کرمان در پایان از زحمات و تلاش های شبانه روزی معاونت فضای مجازی دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان و پلیس فتای کرمان تقدیر و تشکر نمودند.

 

نظر شما