برگزاری اولین کارگاه آموزشی با حضور ۷۰ نفر از روسای خانه های هلال استان کرمان

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۲:۳۹:۵۱
کد خبر: ۷۰۰۹۰۸
برگزاری اولین کارگاه آموزشی با حضور ۷۰ نفر از روسای خانه های هلال استان کرمان
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری اولین کارگاه آموزشی ویژه 70 نفر از روسای خانه های هلال شهرستان های انار و رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین سام زاده با اعلام این خبر افزود: این کارگاه آموزشی به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان با هدف توجیه روسای خانه های هلال در خصوص ضرورت این مراکز برگزار شده است.

سام زاده با اشاره به ارتقاء سطح تاب آوری اجتماعات محلی خاطرنشان کرد: خانه های هلال مکانی برای جذب، آموزش و سازماندهی فعالیت های جوانان و داوطلبان در جهت آمادگی و توانمندسازی آنان در زمان بروز حوادث در نقاط دوردست به مرکز استان است.

وی در ادامه یادآور شد: روسای خانه های هلال در این کارگاه آموزشی یک روزه با مواردی همچون سوانح و چرخه مدیریت بحران، جایگاه و نقش دهیاران در این زمینه و نحوه اجرای پروژه های داوطلبی آشنا و توجیه شدند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایان تصریح کرد: کارگاه های آموزشی و توجیهی ویژه سایر مسئولین خانه های هلال استان، بصورت منطقه ای و در 4 شهرستان در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

علی یار اسکندری فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این برنامه بیان کرد: خانه های هلال به عنوان بازوی جمعیت  در شهرستان ها و مرکز استان در زمان حادثه باید بیش ار بیش جدی گرفت و در فعال کردن این مراکز مردمی و عام المنفعه، باید تلاش همگانی صورت گیرد.

لازم به ذکر است در پایان این کارگاه آموزشی با برگزاری انتخابات پنج نفر به عنوان نمایندگان منتخب خانه های هلال شهرستان های رفسنجان و انار معرفی شدند.

بر اساس این گزارش؛ خانه های داوطلبی هلال در سال 96 در 162 مرکز دهستان، روستا و محلات شهری ایجاد شده اند تا بصورت داوطلبانه خدمات جمعیت هلال احمر را به دورترین نقاط بسط و گسترش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز