معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

وضعیت سلامت روان در کرمان نسبت به میانگین کشوری بهتر است

۱۳۹۷/۰۲/۰۷ - ۱۴:۲۳:۴۴
کد خبر: ۷۰۱۵۰۵
وضعیت سلامت روان در کرمان نسبت به میانگین کشوری بهتر است
معاون بهداشتی دانشگاه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت گفت: خوشبختانه وضعیت سلامت روان در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان نسبت به میانگین وضعیت کل کشور بهتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر سید وحید احمدی‌طباطبایی در این خصوص افزود: شیوع افسردگی در جمعیت تحت پوشش ما حدود 20 درصد است که میزان آن در خانم ها نسبت به آقایان شدیدتر است .

 وی به عنوان نمونه گفت: اقدام به خودکشی در کشور به ازای هر 100 هزار نفر 240 مورد و در کرمان به ازای هر 100 هزار نفر 205 مورد است .

 احمدی طباطبایی گفت: وضعیت سلامت روان جامعه فقط مرتبط با مسائل بهداشتی درمانی نیست و عوامل زیاد همچون وراثت، اشتغال، میزان درآمد، بیکاری، ارتباطات خانوادگی، احساس ثبات و امنیت و غیره در آن دخیل هستند .

 وی اشاره کرد: یکی از مشکلات برنامه های سلامت روان این است که به دلیل انگی که نسبت به دریافت خدمات سلامت روان وجود دارد خیلی از مردم برای دریافت خدمات مراجعه نمی کنند .

 وی افزود: این مسئله نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جهان وجود دارد .

 وی درخصوص فعالیت های مرتبط با نشاط اجتماعی گفت: در بحث نشاط اجتماعی متولی اصلی برنامه استانداری بوده و با مشارکت سایر ارگان های ذیربط فعالیت می کند.

دکتر طباطبایی در تشریح فعالیت های حوزه بهداشت در سلامت روان گفت: روان شناسان ما در مراکز بهداشتی درمانی مستقر بوده و در صورت مشکوک بودن علائم افراد مراجعه کننده وی را به سطوح بالاتر ارجاع می دهند .

 وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های مهم کارشناسان سلامت روان برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی است.

 وی افزود: از آنجا که مردم در مهارت های زندگی آگاهی لازم را ندارند یکی از اهداف ما آموزش مهارت های زندگی توسط برنامه های سلامت راون است.

 وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم بیشتر تقاضای خدمات بیمارستانی و درمانی دارند و خدمات رایگان پیشگیری زیاد برای انها مطرح نیست

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز