محمدرضا اسلامی، مدرس مربیگری فدراسیون بسکتبال:

با وجود حاج آقا سیاوشی، بسکتبال استان کرمان پیشرفت خوبی داشته و خواهد داشت/بحث یکسان‌سازی آموزش در بسکتبال باید جدی گرفته شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۱۲:۳۹:۵۰
کد خبر: ۷۰۲۲۵۱
مدرس مربیگری فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران گفت: حاج آقا سیاوشی از مدیران قوی استان کرمان هستند که حضورشان را در بسکتبال باید قدر دانست چون بسکتبال استان با وجود ایشان پیشرفت‌های خوبی داشته و خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا اسلامی، در نشست هم‌اندیشی هیئت بسکتبال استان گفت: بحث یکسان‌سازی آموزش موضوعی است که باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: در کانادا برنامه‌ای نوشته‌اند که در سال ۲۰۲۰ قهرمان بسکتبال جهان شوند و این برنامه براساس همین یکسان سازی آموزش بوده است.

سرمربی پیشین تیم نیروزمینی با تاکید بر استعدادیابی سازماندهی شده تصریح کرد: یک دپارتمان استعدادیابی در استان باید راه‌اندازی شود و در هرکدام از شهرستان‌ها هم یک نفر به عنوان مسئول استعدادیابی معرفی شود که این دپارتمان زیرنظر مستقیم دبیر و رئیس هیئت فعالیت خواهند کرد.

اسلامی اضافه کرد: در این طرح اول آمایش صورت می‌گیرد و دوم پایش انجام می‌شود که بررسی امکانات سخت افزاری در مرحله پایش قرار خواهد گرفت و بررسی کمی رده‌های مختلف و سپس ارزیابی فنی انجام می‌دهیم.

این پیشکسوت بسکتبال خاطر نشان کرد: در پایش برنامه می‌دهیم مثلا می‌گوییم فلان شهرستان در حوزه دریبلینگ کار کند که توان فنی‌اش تیم‌ها افزایش یابد.

اسلامی ادامه داد: در این بحث مهارت‌های فردی باید کاربردی‌تر شود و مسابقات مهارت‌های فردی هر ۱۵ روز یک بار برگزار شود.

این عضو هیئت رئیسه بسکتبال استان گفت: هرماه مسابقات سه به سه برگزار خواهد شد چون مسابقات سه نفره شبیه‌ترین مسابقه به بسکتبال پنج نفره است

وی افزود: بازیکن ۱۴ ساله باید همان آموزشی را بگیرد که یک بازیکن ۱۴ ساله در کشورهای صاحب بسکتبال می‌گیرد

اسلامی اضافه کرد: اگر بخواهیم بسکتبال رشد کند باید زیرساخت را قوی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز