رئیس کل دادگستری استان کرمان:

۳۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه استان کرمان آزاد شدند

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۰:۳۰:۵۱
کد خبر: ۷۰۷۰۰۷
۳۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه استان کرمان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته 330 مددجوی جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در دیدار اعضای هیات مدیره ستاد دیه استان با استاندار کرمان افزود: در حال حاضر 307 مددجوی جرایم غیر عمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که برای آزادی آنها 6 میلیارد تومان نیاز است.

وی اظهار کرد: ورود افراد به دلیل جرایم عمدی قابل توجیه است اما ورود افراد به دلیل جرایم غیرعمدی نه تنها مفید نیست بلکه مضرات زیادی را نیز به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی که به دلیل ارتکاب جرم عمدی یا غیرعمد محکوم شود چندین مجموعه محکوم می شوند، که در مرحله اول حاکمیت محکوم می شود که هزینه های نگهداری زندانی را پرداخت کند و و خانواده زندانی نیز به محدودیت ها و مشکلات محکوم می شوند و خود فرد نیز باید مجازات تعیین شده را سپری کند.

موحد با اشاره به اینکه زندان برای شخص زندانی، خانواده وی و جامعه تاثیرات منفی دارد، اظهار کرد: متاسفانه بیشترین مجازات کیفری در حوزه حبس است و با وجود تلاش های انجام شده از سوی متولیان عدالت کیفری برای کاهش مجازات حبس، این مجازات همچنان در صدر مجازات های کیفری کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه 12 میلیون نفر در کشور در زندان ها هستند، گفت: به منظور کاهش زندانیان جرایم غیرعمد در زمان شهید لاجوردی طرحی بنا گذاشته شد تا مددجویان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند و ستاد دیه بر این اساس شکل گرفته و تاکنوت فعال بوده است.

وی با  اشاره به آزادی 100 هزار نفر از سوی ستاد دیه در کشور از ابتدای فعالیت این ستاد تاکنون، عنوان کرد: در طول فعالیت ستاد دیه در استان کرمان،  2 هزار و 944 مددجوی جرایم غیرعمد از زندان ها آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته 330 نفر با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند، عنوان کرد: یکی از این موارد کمک های خیران است که در قالب هایی از جمله جشن های گلریزان این کمک ها جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 23 جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شد که در مجموع تعهد پرداخت دو میلیارد تومان که قریب یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: کمک های ستاد دیه کشور و تسهیلات بانکی از دیگر منابع ستاد دیه است که برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد هزینه می شود.

موحد با اشاره به اینکه 546 نفر از مددجویان جرایم غیر عمد استان کرمان تاکنون از تسهیلات بانکی  استفاده کرده اند، گفت: صندوق تامین خسارت های بدنی در حد دیه کامل، تمامی خسارت ها را پرداخت می کند و تاکنون 189 نفر از طریق این صندوق خسارت دریافت کرده اند و در سال گذشته نیز 14 میلیارد تومان از سوی این صندوق در استان کرمان پرداخت شده است.

مقام عالی قضایی در استان کرمان خاطرنشان کرد: انجمن حمایت زندانیان کار حمایت از خانواده زندانیان را بر عهده دارد و در حال حاضر بالغ بر 400 خانواده تحت پوشش این انجمن هستند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: 71 درصد زندانیان استان کرمان به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر و 20 درصد نیز به دلیل سرقت وارد زندان ها شده اند.

رمضان امیری افزود: 70 درصد زندانیان استان کرمان متاهل هستند که بیش از 80 درصد آنها دارای بیش از یک فرزند  و 55 درصد از این تعداد نیز دارای بیش از 3 فرزند هستند.

وی پیشنهاد کرد: نماینده ای از سوی استاندار کرمان در کنار ستاد دیه برای کمک به مددجویان جرایم غیر عمد همکاری کنند تا زمینه جلب کمک های بیشتر شرکت های بزرگ اقتصادی فراهم شود.

امیری خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم داده و سیستم هایی را طراحی کنیم تا اصلاح  تربیت مددجویان به صورت کامل محقق شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز