معاون شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان کرمان:

با یک هزار و ۱۰۰ لیتر کمبود آبی در استان کرمان مواجه هستیم

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۳:۵۹:۵۰
کد خبر: ۷۰۸۰۵۰
با یک هزار و ۱۰۰ لیتر کمبود آبی در استان کرمان مواجه هستیم
معاون شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان کرمان گفت: با یک هزار و 100 لیتر کمبود آبی در استان کرمان مواجه هستیم، پس با توجه به شرایط کنونی در صورت عدم مدیریت صحیح مصرف 9 شهر ما دچار بحران شدید خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ابراهیمی‌نژاد در شورای مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: نیاز آبی استان کرمان 4 هزار و 501 لیتر است، اما در حال حاضر 3 هزار و 397 لیتر تامین می‌شود.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری کرمان با بیان اینکه بیشترین کمبود آب مربوط به شهر کرمان است که دو خط انتقال آب از سال 95 برای شهر کرمان دنبال می‌شود و ضرورت دارد سریعتر احداث شوند گفت: هشت حلقه چاه در حال حفر و تجهیز داریم که بتوانیم با اضافه کردن آن به شهر کرمان کمبودها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در شهر کرمان تصریح کرد: همکاری کامل شهروندان را در مصرف بهینه آب نیاز داریم، ضمن اینکه طرح نشت‌یابی را در شهر کرمان داریم.

ابراهیمی‌نژاد افزود: نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی کمک کنند تا بحران آبی تابستان امسال را کنترل کنیم، مصارف بی‌رویه‌ای بعضا صورت می‌گیرد که هیچ توجهی به آن نمی‌شود.

وی همچنین به مشکل فضای سبز شهری اشاره داشت و ادامه داد: باید تعامل بین شهرداری و آب و فاضلاب صورت گیرد که از آب شرب برای آبیاری استفاده نشود و جداسازی داشته باشیم.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان کرمان همچنین از بحران آب در شهر زرند و کهنوج خبر داد.

 

نظر شما