رژه موتوری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان برگزار شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۲:۲۰:۳۷
کد خبر: ۷۰۸۲۷۸
رژه موتوری نیروهای یگان حفاظت  میراث فرهنگی استان کرمان برگزار شد
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در آستانه روزجهانی موزه و آغاز هفته گرامیداشت میراث فرهنگی، رژه موتوری نیروهای یگان های حفاظت این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا فرخی با اشاره به اینکه هفته گرامیداشت میراث فرهنگی از تاریخ 28 اردیبهشت ماه سالجاری آغاز می شود، افزود: صبح امروز به مناسبت  فرا رسیدن این هفته و لزوم ادای احترام و صیانت از آرمان های شهدای والامقام به عنوان میراث معنوی این مرز و بوم، رژه موتوری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از محل بلوار جمهوری اسلامی تا گلزار شهداء شهر کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در پایان این رژه موتوری، با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان، قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند، تصریح کرد: در این آیین نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان با آرمانهای شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه نیروی انتظامی در این رژه موتوری همکاری و مشارکت داشته است، اظهار کرد: استان کرمان دارای اماکن تاریخی و محوطه های باستانی فراوانی است که در حفظ و صیانت از آنها از همکاری نیروی های  امنیتی و انتظامی و همچنین مردم هر منطقه استفاده می شود.

فرخی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20موزه فعال در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: در آینده نزدیک 5 موزه دیگر به صورت مشارکتی راه اندازی می شود.

وی از وجود 400محوطه تاریخی و باستانی در استان کرمان خبر داد و افزود: در حال حاضر 7هزار بنای تاریخی در سطح این استان شناسایی شده  که بیش از 700اثر آن در فهرست آثار ملی کشور و 7 اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه بازدید از موزه های و اماکن تاریخی استان کرمان در روز جهانی موزه رایگان است، خاطرنشان کرد: عموم هم استانی های عزیز می توانند در روز 28 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 8 الی 20:30 از این اماکن به صورت رایگان بازدید کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز