مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

در تهیه زولبیا و بامیه نباید از رنگ های شیمیایی استفاده شود

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۳۸:۱۴
کد خبر: ۷۰۹۲۶۷
در تهیه زولبیا و بامیه نباید از رنگ های شیمیایی استفاده شود
مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در تهیه زولبیا و بامیه نباید از رنگ های شیمیایی استفاده شده باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمیدرضا گلزاری با ارائه توصیه های بهداشتی را به شهروندان در ماه مبارک رمضان گفت: بایستی شیرینی‌ها از جمله زولبیا و بامیه از مراکز مجاز خریداری شده و از خرید از مراکز و محل های غیرمجاز و دستفروشان خودداری کرد.

 وی افزود: در هنگام خرید این محصولات توجه نمایید که متصدیان یا شاغلین بهداشت فردی را رعایت کرده باشند.

وی گفت: زولبیا و بامیه حتما باید در جعبه های مشخص و دارای مهر استاندارد و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت فروخته شود.

گلزاری در خصوص تهیه آش و حلیم تصریح کرد: خرید و تهیه آش و حلیم و مواد غذایی مشابه از محل های مجاز و شناخته شده صورت گرفته و به رعایت بهداشت فردی افرادی که این مواد را عرضه می کنند توجه داشته باشید.

 وی تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی داغ نباید در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و یا ظروف یکبار مصرف نازک و به رنگ روشن و شفاف باشد بنابراین آش و حلیم را در ظرف یکبار مصرف مناسب و ترجیحا بر پایه گیاهی و آلومینیومی تهیه نمایند.

 گلزاری اشاره کرد: به طور کلی غذاهای پخته شده و آماده مصرف نباید بیشتر از دو ساعت در فضای آشپزخانه نگهداری شوند و بهتر است در سریعترین زمان ممکن مصرف شود. مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی از مردم درخواست کرد، در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در هنگام خرید و تهیه مواد غذایی از جمله عدم رعایت بهداشت فردی، نظافت و بهداشت محیط، نگهداری و فروش مواد غذایی موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت (شماره 190) اطلاع رسانی نمایند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز