افتتاح اولین خانه هلال در شهرستان انار

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۲۱:۵۳
کد خبر: ۷۰۹۲۸۴
اولین خانه هلال این جمعیت در شهرستان انار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان انار؛ نخستین خانه هلال این شهرستان با حضور فرماندار، امام جمعه امین شهر و جمعی از مسئولین شهرستانی در امین شهر افتتاح شد.

 فرماندار انار در این مراسم اظهار داشت: خانه هلال در اجرای اهداف والای جمعیت هلال احمر به منظور تعامل و مشارکت بیشتر مردم در فعالیت های بشر دوستانه هلال احمر بسیار موثر است.

زهرودی افزود : با راه اندازی خانه های هلال در روستاها خسارات حوادث و سوانح مختلف کاهش و دانش مدیریت بحران شهری و روستای افزایش خواهد یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز  در این مرسم بیان کرد: گسترش و ترویج فرهنگ خود امدادی، دگر امدادی و آموزش همگانی امداد و کمکهای اولیه از اهداف اصلی خانه هلال است.

محمود بهشتی‌نیا با اشاره به اینکه خانه هلال امین شهر دارای 120 عضو فعال می باشد، افزود: کلاس های آموزشی امداد و کمک های اولیه، دوره های عمومی امداد و نجات، کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مهارتهای زندگی در این مرکز دایر می شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات اداری این خانه هلال، توسط خیر حاج میرزا عباس رشیدی تهیه شده است، خاطرنشان کرد:این مجموعه با زیر بنای مفید  150 متر مربع که شامل فضای اداری و  کلاس آموزشی با تجهیزات اداری و آموزشی می باشد که در اختیار هلال احمر انار قرار گرفته است.

رییس جمعیت هلال احمر انار در ادامه اظهار داشت: هلال احمر یک جمعیت ارزشی و انسانی است که در راه تسکین آلام بشری،  تفاهم و صلح پایدار، امنیت، آسایش و حمایت از سلامت زندگی انسانها و تامین احترام آنها تشکیل شده است و بیشتر هدف هلال احمر کمک به مصدومین و افرادی است که در حوادث گرفتار شده اند.

بهشتی نیا با بیان اینکه هلال احمر محل خدمت مردان و زنان بی ادعاست و هدفشان خدمت بی منت به همنوعان است گفت: برگزاری طرح های همای رحمت، فرشتگان رحمت، کاروان سلامت، توزیع داروهای رایگان بین نیازمندان در روستاها، جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به مناطق زلزله زده، توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان در ایام منتهی به سال نو که توسط خیرین جمعیت تامین شده بود و ... از طرح های واحد داوطلبان این جمعیت می باشد که که هر ساله در مناطقی از این شهرستان برگزار می شود.

وی در خصوص تعداد کانون های این جمعیت اظهار داشت: در رده جوانان دو کانون با 327 عضو، در مدارس 240 عضو، در روستاها 2 کانون 147 عضو، مهد کوک ها 2 کانون با 152 عضو در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص حوادث شهرستان گفت: در سال گذشته نیروهای امدادی هلال احمر انار در 50 مورد حادثه جاده ای، 4 مورد آتش سوزی، 1 مورد زلزله شهرستان که خسارتی نداشت، 1 مورد سیل و آب گرفتگی در داخل شهرستان حضور داشتند و قادر هستیم در ساعات اولیه حادثه، امداد و نجات به مصدومان را انجام دهیم و 22 قلم کالای اساسی امدادی به میزان 2 درصد جمعیت شهرستان برای زمان وقوع حوادث در انبار امدادی این جمعیت ذخیره شده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان انار در پایان خطاب به حضور و همراهی اصحاب رسانه با جمعیت هلال احمر بیان کرد: رسانه ها در کنار جمعیت هلال احمر می توانند کمک های شایانی را انجام دهند و از رسانه ها خواستاریم در جهت ترغیب مردم برای شرکت در دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه که بصورت رایگان برگزار می شود، ما را یاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز