گام عملی گل گهر برای احیا میراث فرهنگی سیرجان

عمارت صدرزاده موزه سنگ می‌شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۱:۲۸:۰۰
کد خبر: ۷۱۰۶۴۵
عمارت صدرزاده موزه سنگ می‌شود
به مناسبت هفته میراث فرهنگی، جمعی از فعالین و دوستداران میراث فرهنگی شهرستان سیرجان با حضور در مجتمع معدنی صنعتی گل گهر ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این مجتمع، در نشستی صمیمی با حضور مهندس عتیقی؛ مدیر مجتمع گل گهر، دکتر حاتمی؛ معاون پشتیبانی مجتمع و برخی دیگر از مدیران این مجموعه حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت گل گهر در ابتدای این نشست ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی و خیر مقدم به فعالین میراث فرهنگی شهرستان گزارشی از منطقه معدنی صنعتی گل گهر و فعالیت های انجام شده در این منطقه ارائه داد. مهندس ابوذر حلوایی پور با بیان اینکه مجتمع گل گهر در کنار فعالیت های معدنی و صنعتی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز غافل نبوده است، گفت: مجموعه مدیران گل گهر نگاه خاصی به انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دارند و حضور امروز دوستداران میراث فرهنگی در این مجتمع که برای چندمین بار اتفاق می افتد در همین راستا هست.

در ادامه این جلسه برخی از فعالین میراث فرهنگی در سخنانی ضمن تشکر از فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی گل گهر به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و با بیان اینکه گل گهر در حوزه اشتغال و بهداشت و درمان قدم های بزرگی برای شهر برداشته است خواهان رسیدگی و توجه بیشتر گل گهر به حوزه میراث فرهنگی شدند.  

تاسیس مرکز سیرجان شناسی، مرمت و بهسازی آثار باستانی، توجه به دغدغه های دوستداران میراث فرهنگی، استفاده از نیروهای ماهر و متخصص در مرمت آثار باستانی و حمایت از بافندگان گلیم سیرجان، بخشی از پیشنهاداتی بود که توسط فعالین میراث فرهنگی در این جلسه مطرح شد.

مدیر مجتمع گل گهر در ادامه جلسه به ایراد سخن پرداخت. مهندس عتیقی با بیان اینکه میراث فرهنگی باید دغدغه همه مردم باشد، خطاب به فعالین میراث فرهنگی گفت: دغدغه ها و دلسوزی های شما در این حوزه بسیار بجا و ستودنی است. مهندس ایمان عتیقی افزود: تاسیس مرکز سیرجان شناسی پیشنهاد خوب و کاملا بجایی هست و ما در مجموعه گل گهر همواره دوست داشتیم که سیرجان را به یک برند تبدیل کنیم و تمام تلاشمان را هم در این زمینه خواهیم کرد.

مدیر مجتمع گل گهر با بیان اینکه در حد توان در حوزه میراث فرهنگی مشارکت خواهیم داشت تا سیرجان تبدیل به یک برند شود، گفت:در همین راستا از پیشنهاد تاسیس مرکز سیرجان شناسی حمایت می کنیم.

مهندس عتیقی در این جلسه خبری بسیار مسرت بخش و امیدوار کننده را نیز اعلام کرد که باعث خوشحالی دوستداران میراث فرهنگی شد و آنهم مرمت و بهسازی خانه صدرزاده است که به گفته وی، با حمایت های مهندس تقی زاده؛ مدیر عامل شرکت گل گهر عملیات مرمت آن به زودی آغاز خواهد شد و قرار است بعد از مرمت و بهسازی به موزه سنگ تبدیل شود.

مدیر مجتمع گل گهر در پایان با بیان اینکه باید از داشته هایمان بیشتر استفاده کنیم گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می طلبد به فکر جذب توریسم و فعال کردن صنعت گردشگری در شهرمان باشیم.

 

نظر شما