در بیانیه مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان کرمان در پاسخ به نامه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان شد:

ستیز با جوان گرایی به چه قیمتی؟

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۲:۴۰:۲۳
کد خبر: ۷۱۲۸۴۹
ستیز با جوان گرایی به چه قیمتی؟
مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان کرمان در پاسخ به نامه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در متن این بیانیه آمده است:

گاهی برای بهتر شدن باید تغییر کرد و گاهی باید بهتر شد تا تغییر اتفاق بیفتد. ما جوانان این سرزمین آن‌قدر با فراز و فرودهای بسیار مواجه بوده‌ایم که دیگر تغییرات حتی اگر به رای و به نفع ما بوده باشد نه آنچنان امیدوارمان می‌کند و نه حتی اگر ساز مخالف جامعه باشد ما را از اساس ناامید و مایوس می‌دارد.

اینک اما ما دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان کرمان به نمایندگی از همه ی فعالین مدنی، فرهنگی و اجتماعی از مدیر کل ورزش و جوانان دکتر امیری خراسانی رضایت کامل داریم و بر این باور هستیم مدیری بر مسند کار است که عصاره جوانی است و به خوبی توانسته است با درایت و شور جوانی حلقه مفقوده ای که سالها به دلیل ادغام ناصواب سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی نایاب شده بود را دوباره به مسیر درست خویش برگرداند و به مشارکت در فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در بین جوانان دیار کریمان جان تازه ای ببخشد.

اغراق نیست که بگوییم از زمان روی کار آمدن این مدیرکل جوان، ارتباط سمن ها با یکدیگر و دستگاهای دولتی و هم چنان فعالیتهای داوطلبانه جان تازه ای گرفته و بداخلاقی است که بخواهیم با نادیده گرفتن این اقدامات ناصواب انگ اقدامات غیرمسئولانه! به مدیر کل جوان و بانشاط ورزش و جوانان بزنیم. در زمانی که فعالیتهای جوانان اوج گرفته تذکر کتبی جمعی از نمایندگان مجلس به وزیر محترم جای سوال دارد!

که آیا مدیرکل ورزش و جوانان را فقط در لوای ورزش ارزیابی میکنند یا ورزش و جوانان؟

یا اصلا جوانان نیز در این ارزیابی ها به چشم می آیند؟

سوال از نمایندگان محترم این است که اگر قرار است مدیر کلی تغییر کند به فرض محال اینکه اقدام غیر مسئولانه داشته! ولی در حوزه جوانان کلی اقدام مهم داشته آیا بازهم دود تغییر باید در چشم جوانان برود؟

آیا تاکنون در تغییر مدیرکل ورزش و جوانان ارزیابی های دیگری مثل عملکرد جوانان نیز در نظر گرفته شده است؟ یا فقط ورزش و جوانان استان با تغییرات در یک یا دو هیئت ورزشی مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

آیا نمایندگان محترم می دانند در سطح استان چه تعداد سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان وجود دارد و چه تعداد جوان مستقیم و یا غیرمستقیم با حوزه جوانان در ارتباط هستند؟

آیا هیچگاه به خواسته های خیل عظیم جوانان توجه کرده اند؟

ای کاش نمایندگان محترم آنقدر که به یک هیئت ورزشی اهمیت می دهند و عزل و نصب در آن برایشان مهم است کمی به سمن های جوانان توجه می کردند و اجازه نمی دادند که این بی اخلاقی ها لطمه به کار،فعالیت، انگیزه و امید سازمانهای مردم نهاد و به تبع آن جوانان پرشور  استان بزند.

تا کی جوانان باید دست مایه این سیاسی کاری ها و آفت های سیاسی بازی باشند؟

تا کی باید چوب منفعت طلبی ورزشی بر قامت خواسته های جوانی سایه افکند و اجازه ندهد که شور و نشاط و انگیزه جوانان در توسعه استان نقش داشته باشد؟

تا چه زمانی باید شاهد باشیم به محض اینکه یک مدیرکل در حوزه جوانان عملکرد قابل قبولی دارد اما به صرف اینکه یک عزل و نصب هیئت ورزشی باب میل عده ای انجام نشود کلیت فعالیتهای آن مدیر زیر سوال برود و بدون توجه به انگیزه های ایجاد شده در حوزه جوانان همه چیز به یکباره به یغما رود. آقایان نماینده محترم! بدانید که ورزش و جوانان متعلق به یک یا دو هیئت ورزشی نیست بلکه 56 سازمان مردم نهاد نیز تحت نظارت این اداره کل در سطح استان به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مشغولند و آیا نباید دغدغه های این جوانان برای آقایان نماینده مهم باشد؟

چرا و به چه قیمتی یک مدیر جوان را تخطئه می کنید و اجازه نمی دهید تا فعالیتهای لازم را برای ارتقا ورزش و جوانان انجام دهد؟

 آیا این ضعف یک استان نیست که هردو سال یک بار(و حتی کمتر)  با یک مدیرکل جدید اداره شود و انتظار معجزه و پیشرفت در ورزش هم داشته باشد؟

به راستی نمایندگان مارا چه شده که به جای حمایت از جوانگرایی که دغدغه مسئولین عالی رتبه نظام نیز هست با سیاسی بازی های نخ نما شده به دنبال ستیز با جوانگرایی اند؟

ما دبیران سازمانهای مردم نهاد جوانان استان کرمان با قاطعیت حمایت خود را از مدیرکل جوان اداره کل ورزش و جوانان اعلام می داریم و از مسئولین محترم به ویژه شخص استاندار جناب آقای مهندس رزم حسینی و شخص محترم وزیر ورزش و جوانان جناب آقای دکتر سلطانی فر می خواهیم اجازه ندهند سیاسی کاری بر جوان گرایی سایه افکند و همانگونه که تاکنون از جوانگرایی حمایت کرده اید از این به بعد نیز حمایت کنید زیرا این خواسته به حق جوانان دیار کریمان است.

و سخنمان با نمایندگان محترم نیز این است که کمی هم به خواسته های جوانان و سازمان های مردم نهاد توجه کنید، باشد که درد و دل های این عزیزان نیز بتواند بخشی از دغدغه های شما عزیزان که همانا خدمت به حوزه های انتخابی خویش است را پاسخ دهد.

در آخر از خداوند منان می خواهیم که به دور از منفعت گرایی و کتمان حقیقت چیزی ره توشه ما نسازد تا بتوانیم در آخرت جوابگوی کارهای نکرده و کرده خویش به خوبی باشیم.

 

رونوشت:

جناب آقای دکتر سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان

جناب آقای رزم حسینی استاندار محترم کرمان

مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی

 

مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان کرمان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز