مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان عنوان کرد:

اختصاص ۸ حلقه چاه برای کاهش تنش آبی شهر کرمان

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۲۰:۴۸:۲۲
کد خبر: ۷۱۳۳۴۷
اختصاص ۸ حلقه چاه برای کاهش تنش آبی شهر کرمان
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: شهرستان کرمان تنش آبی دارد، لذا 8 حلقه چاه برای جبران کمبود آب کرمان اختصاص دادیم تا بخشی ازآب شرب شهر کرمان از این بخش تامین شود

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ابراهیم علیزاده در کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمان اظهار داشت: میزان بارندگی استان کرمان در سال 95-96 حدود 178 میلیمتر بوده است و از مهر سال گذشته تا کنون 123 میلیمتر است، و با توجه به اینکه فصل بارندگی سال‌جاری به پایان رسیده است لذا امسال بدترین سال به لحاظ میزان بارندگی بوده است.

وی بحرانی‌ترین استان‌های کشور در چند ماه اخیر به لحاظ بارندگی را کرمان و سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: استان کرمان 4 سد در حال بهره‌برداری است که در سال گذشته میزان ورودی سدهای استان  در سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب و در سال جاری 114 میلیون متر مکعب بوده است و میزان خروجی سدهای استان در سال گذشته حدود یک میلیارد متر مکعب و در سال جاری 192 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان 372 میلیون متر مکعب را ظرفیت سدهای استان کرمان دانست و بیان کرد: براساس مطالعاتی که در خصوص وضعیت آب کشور صورت گرفته است مشکلات آبی شامل؛ توازن بخش های مختلف، مصرف بی رویه آب، ورود آلاینده‌ها، ساختار ناکارآمد اقتصاد آب، تغییر اقلیم، تغییر اقلیم و اثرات آن بر منابع آب و ... ذکر شده است.

وی با اشاره به راهکارهای برای مناطق مختلف کشور برای عبور از کم آبی کشور متفاوت ارایه شده است، اظهار کرد: اجرای طرح های کاهش مصرف آب، توسعه بازارهای آب، طرح همیاران آب از جمله نسخه‌های است که برای استان کرمان پیچیده شده است.

علیزاده به مصوبات هییت وزیران اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، توزیع کمبود آب در مصارف مختلف، برنامه ریزی لازم برای انطباق الگوی کشت، نظارت بر عملکرد پیش رفت کارگروه‌های استانی، از جمله مصوبات هییت وزیران برای مقابله با بحران کم آبی می‌باشند.

وی تعیین سهم کمبود بخش های مختلف مصرف متناسب با شرایط اقتصادی، سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی برای واپایی کنترل سطح زیرکشت بهاره و زمستانه، آزاد سازی منابع آب در اختیار فضای سبز و خدمات شهری حداقل 30 درصد کاهش یابد، تحویل حجمی برای کلیه مصارف، در مواردی که جبران کمبود آب شرب در سقف الگوی مصرف بازنگری شده متناسب با شرایط کم آبی باشد را از دیگر مصوبات برشمرد.

وی به عملکرد شرکت آب منطقه ای کرمان اشاره کرد و ادامه داد: کنترل اضافه برداشت از یک هزار و 8 حلقه چاه و از محل خاموشی موتور پمپ‌ها 850 میلیون متر مکعب عدم برداشت داشته ایم.

علیزاده خاطر نشان کرد:

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز