رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان:

نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی باعث افزایش اعتماد مردم به آموزش و پرورش می‌شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۸:۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۱۷۲۱۵
نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی باعث افزایش اعتماد مردم به آموزش و پرورش می‌شود
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر فرآیند محور بودن نظارت بر مسائل آموزشی و پرورشی، گفت: نظارت بر مدارس غیردولتی باعث افزایش اعتماد مردم به آموزش و پرورش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریبا اسکندری زاده در در شورای هماهنگی و نظارت موسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان در شهرستان رفسنجان، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت قانون شوراها، تمرکز و نظارت بیشتر بر مدارس غیردولتی بتوانیم علاوه بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی اعتماد بیشتر مردم به توسعه مشارکت‌ها را جلب کنیم.

وی گفت: با افزایش تعداد مدارس، بدون شک مدارس کیفیت بالاتری خواهند داشت پس وجود مدارس غیردولتی یک نعمت است که بدون بار مالی افزایش تعداد مدارس را داشته است.

اسکندری زاده تصریح کرد: اگر قرار است مردم به ما اعتماد کنند مبنای آن را باید به گونه ای دنبال کنیم که اعتماد مردم به مدارس غیردولتی سلب نشود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارک های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدارس غیر دولتی باید تجلی اعتماد دولت و مردم به یکدیگر باشند، گفت: خصوصی سازی در تمام عرصه های اجتماعی و اقتصادی از جمله رویکردها و برنامه های دولت دوازدهم است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت و بستر سازی برای حضور بخش های غیر دولتی در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فریبا اسکندری زاده با تاکید بر اینکه مدارس غیر دولتی نیز نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد، گفت: خروجی مدارس در تمام عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… تاثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین در این مراسم با بیان اینکه مدارس غیر دولتی به عنوان یکی از بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی نقش اساسی در امر آموزش و پرورش دانش آموزان دارند، افزود: بررسی شرایط کیفی و کمی مدارس غیر دولتی ضروری است و مدارس غیردولتی باید بار سنگین تعلیم و تربیت را از دوش مدارس دولتی کاهش دهد.

برپایه این گزارش شورای هماهنگی و نظارت موسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان با حضوذ حمیدرضا دعاگویی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، فریبا اسکندری زاده رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان و جمعی از کارشناسان حوزه ستادی و اعضای عضو شوراهای هماهنگی و نظارت در شهرستان رفسنجان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز