رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد:

انهدام ۲۴۳ باند سرقت در کرمان/سن سارقان ۱۸ تا ۴۰ سال/ دستگیری عوامل سرقت از گردشگران فرانسوی در کرمان

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۵:۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۱۹۲۹۶
انهدام ۲۴۳ باند سرقت در کرمان/سن سارقان ۱۸ تا ۴۰ سال/ دستگیری عوامل سرقت از گردشگران فرانسوی در کرمان
رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:انهدام 243 باند سرقت در سطح استان در سه ماه سال جاری صورت گرفته است که در یکی از باندها هدف سرقت منازل افراد مسن بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله حسن‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق یکی از اولویت‌های ناجا است، گفت: در سه ماه اول سال 185 میلیارد ریال کالای قاچاق که از دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارگیری شده بود در کرمان کشف و ضبط شده است.

حسن پور از افزایش 76 درصدی ارزش ریالی کالای قاچاق استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: تمرکز ما بر کشف کالای قاچاق کلان است، به‌گونه‌ای که در سال جاری 45 هزار لیتر سوخت در شهر کرمان کشف کردیم که قاچاقچیان قصد داشتند آنها را تحت عنوان قیر به مرز قاچاق کنند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با کالای قاچاق به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد، تصریح کرد: نتیجه اقدامات پلیس ناجا افزایش کشفیات در سال جاری بوده است.

حسن‌پور افزود: در کشف سرقت‌ها در استان کرمان حدود 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم که قابل توجه است و 20 درصد سرقت‌های استان کرمان در سال جاری مربوط به سرقت لوازم داخل خودرو بوده است که مردم باید نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: همچنین 14 درصد سرقت‌ها مربوط به منزل، 11 درصد مربوط به موتورسیکلت، 9 درصد مربوط به احشام و ... بوده است.

وی بیان کرد: اوایل سال جاری از گردشگران فرانسوی در کرمان سرقت شد که با اقدام پلیسی توانستیم این دو سارق که غیر بومی بودند را در تبریز دستگیر و به کرمان منتقل کنیم.

حسن‌پور گفت: انهدام 243 باند سرقت در سطح استان در سه ماه سال جاری صورت گرفته است که در یکی از باندها هدف سرقت منازل افراد سن مسن سرقت بوده و هم‌اکنون دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: 50 درصد سرقت‌ها در کرمان، 9 درصد سرقت‌ها در بم، 7 درصد سرقت‌ها در رفسنجان، 6 درصد سرقت‌ها در کهنوج، 5 درصد سرقت‌ها در جیرفت، 4 درصد سرقت‌ها در سیرجان، 3 درصد سرقت‌ها در زرند و ... انجام شده است که سن 80 درصد سارقان دارای بین 18 تا 40 سال است.

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: در استان شاهد کاهش 21 درصدی قتل نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته هستیم و 17 درصد مقتولان را زنان تشکیل می‌دهند.

حسن‌پور تاکید کرد: 40 درصد قتل‌ها به دلیل نزاع و اختلاف، 17 درصد مسائل ضد اخلاقی، 9 درصد موضوعات اختلافات خانوادگی و ... از جمله انگیزه‌های قتل‌های استان هستند.

وی با بیان اینکه 44 درصد قتل‌های استان کرمان با سلاح سرد صورت گرفته است، عنوان کرد: 21 درصد قتل‌ها در شهرستان کرمان، 17 درصد در جیرفت، 17 درصد در رفسنجان، 13 درصد در عنبرآباد، 8 درصد در ریگان، 8 درصد در رودبار، 4 درصد در منوجان، 4 درصد در زرند و ... به خود اختصاص داده‌اند.

وی از افزایش 14 درصدی آدم‌ربایی در استان کرمان خبر داد و گفت: 80 درصد علت آدم‌ربایی‌های استان کرمان مربوط به مواد مخدر، همچنین 8 درصد مربوط به اختلاف خانوادگی و 8 درصد برای باج‌خواهی است.

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان کرمان با طرح این سؤال که چرا با وجود همه اطلاع رسانی‌ها اما همواره جعل و کلاهبرداری وجود دارد، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و آگاه سازی در زمینه کلاهبرداری صورت می‌گیرد، اما برخی افراد در دام کلاهبرداران می‌افتند.

حسن‌پور به اقدامات خدمات پلیس اشاره و اظهار کرد: صدور 20 هزار نفر گواهی سوء‌پیشینه توسط تشخیص هویت از اقدامات خدماتی پلیس است.

 

نظر شما