دکتر علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان:

دوره‌های آموزشی را در شهرستان‌ها برگزار خواهیم کرد/فوتبال استان کرمان از زمانی پس رفته که چراغ فوتبال در شهرستان‌ها خاموش شده است

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۷:۳۹:۱۰
کد خبر: ۷۱۹۴۳۹
دوره‌های آموزشی را در شهرستان‌ها برگزار خواهیم کرد/فوتبال استان کرمان از زمانی پس رفته که چراغ فوتبال در شهرستان‌ها خاموش شده است
رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: از رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال استان خواسته‌ام که آموزش را به شهرستان‌ها ببرد و در دوره‌های آموزشی مربوط به فوتبال را در شهرستان‌های استان برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر علی قرایی در جمع نخبگان و نمایندگان فوتبال در شهرستان‌های استان اظهار داشت: همه نگاه‌مان به شهرستان‌هاست و معتقدم فوتبال استان کرمان از زمانی پس رفته که چراغ فوتبال در شهرستان‌ها خاموش شده است. چراغ فوتبال اگر در شهرستان‌ها روشن شود، فوتبال استان رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: کمیته بازاریابی را راه انداخته‌ایم که بتواینم از طریق کسب درآمد در این کمیته به شهرستان‌ها کمک کنیم.

دکتر قرایی با بیان این که به سراسر استان نگاه یکسانی دارم، تصریح کرد: برای من هیچ فرقی بین کسی که در کرمان مشغول فعالیت فوتبالی است و کسی که در دورافتاده‌ترین شهرستان در این زمینه کار می‌کند، نیست و اتفاقا نگاه من به شهرستان‌های من است.

وی افزود: فوتبال الان صنعت است و اگر در همان شهرستان‌های محروم یک مدیر کاربلد در هیئت فوتبال آن شهر بر سر کار باشد، به راحتی می‌تواند از خود فوتبال کسب درآمد کند.

متولی فوتبال استان با اشاره به شایسته‌سالاری در فوتبال استان گفت: پس از آن که در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال انتخاب شدم، اولین کاری که کردم این بود که آدم‌های قوی را به کادر هیئت اضاف کردم، کسانی که به فوتبال استان خدمت کرده بودند و قبلا در هیئت مشغول به فعالیت بودند و باعث موفقیت این هیئت بودند و بنا به دلایلی رفته بودند، ازشان خواهش کردم که بیایند و مجددا به فوتبال استان خدمت کنند که الحمدالله دوستان با روی باز به خاطر عشق و علاقه به فوتبال استان آمدند.

وی اضافه کرد: چابک‌سازی هیئت را در دستور کار قرار دادم و این امر هم انجام شد. قدم دوم این بود که ارزیابی کنیم و ببینیم فوتبال این استان کجاست و موجودی الان ما در فوتبال چیست .

دکتر قرایی با بیان این که کارگروه عارضه‌یابی مدتی است کار خود را آغاز کرده، اضهار داشت: زمانی که بخواهیم چیزی را درمان کنیم اول تحقیق می‌کنیم که ببینیک بیماری چیست و سپس برای درمان اقدام می‌کنیم. به همین خاطر با نظر آقای مهندس تاج‌الدینی قرار شد که یک کارگروه تخصصی تشکیل بدهیم و عارضه‌یابی و اسیب‌شناسی علمی صورت بگیرد و بعد از شناخت تهدیدها، فرصت‌ها و تقاط ضعف و قوت را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: با این شناخت، برای پوشاندن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت گام خواهیم برداشت و تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

دکتر قرایی با اشاره به شناسایی آسیب‌ها در 23 شهرستان استان خاطرنشان ساخت: در این کارگروه از سراسر استان عضویت دارند و به دلیل وسعت استان، تمام هیئت‌های شهرستان‌ها در این کارگروه حاضر هستند.

وی افزود: یکی از ایراداتی که پیدا کردیم این بود که هیئت‌های فوتبال در شهرستان‌ها حداقل‌ها را ندارند. ما انتظار نداریم که هیئت فوتبال فهرج مثل هیئت فوتبال شهرستان کرمان باشد ولی باید کمترین امکانات را داشته باشد.

رئیس هیئت فوتبال استان با اشاره به ارائه گزارش از سوی کارگروه عارضه‌یابی طی چند هفته آینده بیان کرد: در مرحله سوم از روسای هیئت‌های فوتبال در شهرستان‌ها و مدیران کلیه باشگاه‌های ورزشی استان که تیم فوتبال دارند دعوت خواهیم کرد که با دید کارشناسی به آسیب‌های عنوان شده بپردازند.

وی اضافه کرد: مرحله به مرحله این عارضه‌یابی را جلوتر خواهیم آورد که پخته‌تر شود. بعد از آن که قدم به قدم پیش رفتیم و این گزارش آماده‌تر شد به تک تک شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.

دکتر قرایی با تاکید بر توسعه فوتبال در سراسر شهرستان‌ها گفت: انشاالله که با توجه به نیت خیری که داریم بتوانیم قدمی برای رشد فوتبال برداریم و شعار فیفا که می‌گوید: «توسعه همه جانبه فوتبال» را عملیاتی کنیم.

وی افزود: بنده زمانی راضی می‌شوم که در ریگان ده تا تیم فوتبال باشد که با جدیت هم پای کار باشند و این زمانی است که من می‌گویم موفق بوده‌ام.    

نظر شما