رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش و پرورش موظف به اجرای آرا قطعی دیوان عدالت اداری می باشد

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۸:۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۲۰۳۶۵
آموزش و پرورش موظف به اجرای آرا قطعی دیوان عدالت اداری می باشد
رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش‌ و پرورش استان کرمان با اشاره به قطع حق عائله‌مندی زنان مجرد، گفت: با توجه به شکایتی که در یکی از وزارتخانه‌های دیگر در این مورد به دیوان ارجاع شده است، حکم قطعی صادرشده و آموزش و پرورش موظف به اجرای آرا دیوان عدالت اداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اسمعیل زاده در خصوص جزئیات قطع کمک‌ هزینه عائله‌ مندی زنان مجرد، گفت: هر حق ‌و حقوقی که به همکاران تعلق می‌گیرد باید یک مصوبه و یک قانون داشته باشد و درگذشته به ما اجازه داده شد که به زنان مجرد حق عائله‌مندی پرداخت کنیم، اما بعدها برای این امر جای ابهام بود و از سوی مجلس استفتائاتی انجام شد و مجلس هم آن را بررسی کرد.

وی افزود: سال گذشته در یکی از استان‌ها شکایتی مطرح شد که به دیوان محاسبات ورود پیدا کرد و بعد از آن به دیوان عدالت اداری رفت و دیوان عدالت هم عنوان کرد، خانم‌هایی که اصلاً سابقه ازدواج نداشته‌اند مشمول دریافت کمک‌ هزینه عائله‌مندی نمی‌شوند.

اسمعیل زاده اظهار داشت: زمانی که رأی قطعی در دیوان عدالت اداری صادر می شود، آموزش و پرورش مکلف به اجرای آن است و از اسفند ماه سال گذشته با ورود دیوان محاسبات شروع به کم کردن هزینه عائله مندی کردیم و حقوق اضافی که از زمان اجرای رای پرداخت شده بود نیز برگشت داده شد.

رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به این سؤال که این شکایت ابتدا از کجا عنوان و به چه صورتی مطرح شد، افزود: خارج از آموزش ‌و پرورش در یکی از وزارتخانه‌ها اختلاف‌نظر پیش‌آمده بود و کار به دیوان محاسبات کشور کشیده شد. دیوان محاسبات هم بر این نظر بود، خانم‌های مجرد نباید حق عائله‌مندی دریافت کنند و اگر این اتفاق بیافتد شرکت یا وزارتخانه مربوطه خلاف کرده است و پس از ورود پرونده به دیوان عدالت اداری و بررسی های صورت گرفته رای قطعی مبنی براینکه پرداخت کمک ‌هزینه عائله‌مندی به زنان مجردی که اصلاً سابقه ازدواج ندارند، تخلف است صادر شد.

وی با اشاره به تاریخ اجرای رای دیوان عدالت اداری در این خصوص، گفت: از تاریخ 96/7/18 به زنان مجردی که اصلاً سابقه ازدواج ندارند کمک هزینه عائله مندی تعلق نمی گیرد و ما موظف هستیم هزینه‌ها را کم کنیم و اگر این کار صورت نگیرد تخلف است و مسئولانی که اضافه پرداختی داشته باشند خودشان به دادگاه‌ها احضار خواهند شد.

اسمعیل زاده افزود: زنانی که حضانت فرزند دارند و همسرشان مرحوم شده یا معلول است و یا سرپرست خانوار هستند کمک هزینه عائله مندی را دریافت می کنند و تنها یک بخش محدود از خانم‌های مجردی که ازدواج ‌نکرده‌اند، از این کمک‌ هزینه محروم می‌شوند

 

نظر شما