مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان:

۴۰۰ واحد خسارت دیده کوهبنان در مرحله نازک کاری قرار دارد

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۸:۲۱:۲۲
کد خبر: ۷۲۰۳۶۹
۴۰۰ واحد خسارت دیده کوهبنان در مرحله نازک کاری قرار دارد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: 400 واحد خسارت دیده در شهرستان کوهبنان، مرحله سقف به طور کامل احداث شده و در مراحل نازک کاری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اکبر سلطانی‌نژاد در بازدید سرپرست استانداری کرمان از کوهبنان افزود: در زلزله 30 آذرماه در کوهبنان به 2 هزار و 200 واحد خسارت وارد شده است که از این تعداد 700 واحد به طور کامل تخریب شده بود که تاکنون 1600 واحد پی کنی شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار واحد در شهرستان کرمان در آستانه افتتاح است، ادامه داد: برای یک هزار و دو  واحد فونداسیون به طور کامل احداث شده و در 700 واحد نیز اسکلت نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 400 میلیون ریال وام با کارمزد 4 درصد و به همراه 60 میلیون ریال بلاعوض و 10 میلیون تومان وام معیشیتی به خسارت دیدگان این زمین لرزه در شهر کوهبنان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در روستای جور و روستاهای اطراف نیز 300 میلیون ریال وام با کارمزد چهاردرصد، پنج میلیون تومان بلاعوض و 10 میلیون تومان نیز وام معیشیتی پرداخت شده است.

سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: نقشه، نظارت و صدور پروانه تا 80 متر برای تمامی واحدهای خسارت دیده رایگان بوده و از سوی بنیاد مسکن انجام شده است.

وی گفت: همچنین آوار برداری واحدهای خسارت دیده نیز به صورت رایگان انجام شده است.

وی تصریح کرد: توزیع سیمان رایگان نیز یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور سرعت بخشی به احداث واحدها بوده است.

سلطانی نژاد یادآور شد: در زمان بروز این حادثه در حوزه زیرساخت ها با مشکل جدی مواجه بوده ایم که با همکاری همگانی مشکلات موجود برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه اسکان موقت و اضطراری در فصل بسیار سخت و دشواری بود، گفت: با اساس مصوبه هیات وزیران در شهرستان کوهبنان بانک های ملی، سپه و ملت به عنوان بانک های عامل تعیین شده بودند.

وی افزود: شهر کوهبنان دقیقا روی گسل احداث شده است و به همین دلیل در پیشنهاد به هیات وزیران نگاه احداثی به جای تعمیرات داشته ایم.

زمین لرزه 1396 کوهبنان با شدت 5.2 در مقیاس ریشتر در ساعت 20 و 34 دقیقه 30 آذرماه رخ داد که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

 

نظر شما