دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، رتبه اول سرانه انتشار مقالات را در بین دانشگا های کشور کسب کرد

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۲:۴۳:۳۲
کد خبر: ۷۲۰۷۶۱
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از کسب رتبه اول درسرانه کمی و کیفی انتشار مقالات توسط دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در بین دانشگاه های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمد جواد آروین با اعلام این خبر افزود: شاخص ترکیبی سرانه کمی و کیفی مقالات و مستندات علمی با چهار زیرشاخص اندازه گیری شده است.

وی از سرانه مقالات چاپ شده به تعداد اعضای هیات علمی، سرانه استنادات مقالات و مستندات، توزیع استنادها به برونداد پژوهشی یا شاخص هرشH-index) ) دانشگاه و تعداد مقالات علمی و پژوهشی نمایه شده اعضای هیات علمی دانشگاه در مجلات ISC  داخلی به عنوان چهار زیر شاخص برای اندازه گیری شاخص اصلی نام برد.

دکتر آروین افزود: اطلاعات سه شاخص اولیه از مستندات علمی نمایه شده در وب سایت Web of Science   استخراج شده و از مجموع سه شاخص اولیه، وزن کمی و کیفی مقالات ISI  نیز به دست آمده است.

به گفته وی براساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته؛ دانشگاه های تربیت مدرس، صنعتی امیرکبیر و شریف، تهران و سایر دانشگاه ها قرار دارند.

گفتنی است این دانشگاه، چندی قبل نیز به عنوان بهره ورترین دانشگاه صنعتی ایران در بخش پژوهش معرفی شد..

لازم به ذکر است دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در حالی موفق به کسب این رتبه شد که سال گذشته در جایگاه نهم در بین دانشگاه های صنعتی قرار گرفت و در رده بندی جدید سه پله صعود کرده است.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در کیلومتر28بزرگراه هفت باغ علوی و جنب میدان دانشگاه واقع است و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری د ردوره های روزانه و شبانه از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز