انجام ۴۸۵ عملیات توسط سازمان آتش نشانی در خرداد ماه

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۰:۲۵:۳۷
کد خبر: ۷۲۱۰۳۹
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام 157 مورد عملیات اطفاء حریق و 310 مورد عملیات امداد و نجات به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی در شهر کرمان در خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی عسکری  در این باره گفت: در خرداد ماه در مجموع 157 مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است که از این تعداد 69 مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، 17مورد مربوط به وسایل نقلیه، 34 مورد مربوط به منازل مسکونی، 15 مورد مربوط به جنگل و درختان و 15موردمراکز تجاری بوده است.

وی همچنین از انجام 310 مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده اشاره کرد و افزود: از این تعداد 42 مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزار دهنده، 186 مورد زنده گیری مارهای سمی و غیر سمی، 24 مورد چیدن حلقه و قفل، 20 مورد امداد اسانسور، 18 مورد امداد تصادفات خودرویی،2 مورد سقوط ازارتفاع، 1 مورد امداد و نجات سقوط در چاه و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان اظهار کرد: در مجموع این عملیات ها 66 نفر از شهروندان نجات یافتند، 19 نفر مجروح شدند و متاسفانه 2 نفر فوت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد : در این مدت تعداد 154 نفر از شهروندان و دانش آموزان آموزش‌های آتش نشانی را توسط کارشناسان این سازمان فرا گرفتند.

 

نظر شما