برخورد با سدمعبر به صورت روزانه در شهر کرمان انجام می‌شود

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۲:۰۳:۲۶
کد خبر: ۷۲۱۱۱۶
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان از برخورد با سدمعبر به صورت روزانه در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محسن پوراسماعیلی با اعلام این خبر گفت: در ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها؛ معابر متعلق به شهرداری‌ها هستند؛ به این معنا که هر جایی که به عنوان معبر تعریف شده؛ شامل پیاده‌رو، خیابان و کوچه به عنوان ملک عمومی متعلق به شهرداری است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری وظیفه دارند توسط ماموران با سد معبر برخورد کنند.

پوراسماعیلی عنوان کرد: مجموعه اجراییات شهرداری مرکزی و اجراییات مناطق چهارگانه شهرداری به صورت روزانه با سد معبر برخورد می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: از برپا کردن چادر در فضای سبز تا پارک خودروها در پیاده‌رو و چیدن بساط توسط مغازه‌داران در پیاده‌رو، سد معبر تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون شرایطی برای سد معبر تعریف نشده است؛ قانون‌گذار برای شهرداری تعیین تکلیف کرده که با سد معبر برخورد کند.

پوراسماعیلی گفت: براساس قانون، اگر کسی حقی برای خودش با ضرر رساندن به دیگران ایجاد کرد، در واقع به حقوق دیگران تجاوز کرده و شهرداری و دستگاه‌های مرتبط باید در این زمینه ورود کرده و اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی در خصوص علت فراوانی موارد سد معبر با وجود برخوردهای روزانه شهرداری گفت: باید توجه داشت که درصد قابل توجهی از معابر شهر کرمان با توجه به شرایطی که در طرح تفضیلی تعریف شده‌اند، هنوز به عرض نهایی خود نرسیده‌اند.

پوراسماعیلی عنوان کرد: به صورت روزانه برخورد با سدمعبر انجام می‌شود؛ ضمن این‌که با اصناف هماهنگی در این خصوص صورت گرفته است.

وی گفت: در شهرداری کرمان با مردم تعامل داشته و سعی کرده‌ایم با اخطارهایی که داده می‌شود، با شهروندان تعامل مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم با همکاری مردم و شهرداری فضای مناسبی در شهر داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان ادامه داد: براساس قانون، شهرداری وظیفه دارد حتی بدون اخطار وسایلی که باعث سد معبر شده است را جمع‌آوری و از محل خارج کند.

پوراسماعیلی افزود: حجم مغازه‌ها در سطح شهر بسیار زیاد و امکانات شهرداری محدود است و هنوز هم بحث برخورد با سدمعبر را به بخش خصوصی واگذار نکرده‌ایم.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم این مسئله را به بخش خصوصی واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: تاکنون سعی شده در این زمینه به صورت تعاملی برخورد شود و تا جایی که راه مردم بسته نیست و حق کسی ضایع نمی‌شود، سعی کرده‌ایم با مردم مدارا کنیم.

 

نظر شما