فعالیت ۴۱ پایگاه طرح سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در استان کرمان

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۰۶:۳۴:۱۰
کد خبر: ۷۲۲۳۴۵
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان از فعالیت ۴۱ پایگاه ثابت و سیار در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان کرمان خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمیدرضا دعاگویی در مراسم آغاز به کار این طرح در مجتمع ناشنوایان احیا شهر کرمان، گفت: یکی از برنامه های فرادستگاهی در آموزش و پرورش برنامه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی است.

وی با اشاره به اینکه باید به پوشش ۱۰۰ درصدی از اهداف این طرح دست پیدا کنیم، اظهارداشت: تکیه بر آمادگی تحصیلی دانش آموزان باید پررنگ تر باشد و به تمام ابعاد آن توجه شود.

دعاگویی به افرایش دانش آموزان دیرآموز و دارای اختلالات یادگیری در استان اشاره کرد و افزود:۴۱ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان کرمان کار سنجش دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: در شهرستان کرمان پنج پایگاه سنجش و در شهرستانهای رفسنجان، زرند، بم، سیرجان و جیرفت دو پایگاه و در سایر شهرستان‌ها یک پایگاه برای برنامه سنجش در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: سال قبل ۳۴ هزار و ۸۱۸ دانش‌آموز ورود به دبستان و ۳۱ هزار و ۵۶۷ دانش‌آموز پیش دبستانی در طرح سنجش و ارزیابی شرکت کردند.

حمیدرضا دعاگویی، افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال جاری بیش از 61 هزار دانش‌آموزبدو ورود به دبستان و نو آموز پیش دبستانی مورد ارزیابی واقع می‌شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان شرط ورود به دبستان برای پایه اول را  ارزیابی سلامت جسمانی و تحصیلی دانش‌آموزان خواند و گفت: این ارزیابی به نفع دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها است.

وی تصریح کرد: امسال سنجش و ارزیابی دانش‌آموزان پیش دبستانی از ۱۵ مردادماه آغاز شده است که مدیران مراکز پیش دبستانی  موظف هستند  نوآموزان را در سامانه سنجش ثبت‌نام و نوبت‌دهی کند و در صورتی که والدین طبق برنامه نوبت‌دهی مراجعه نکنند هزینه  لغو نوبت را باید بپردازند.

دعاگویی عنوان کرد: امسال معاینات پزشکی در محل پایگاه سنجش انجام نمی‌شود و والدین باید به مراکز جامع سلامت بهداشت و درمان مراجعه کنند.

برپایه این گزارش طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان کرمان با حضور شکوهی مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا دعاگویی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، عباس ضیاء سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در محل مجتمع ناشنوایان احیا شهرکرمان آغاز به کار کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز