تعلیق پروانه فعالیت دو دفتر خدمات مسافرتی در رفسنجان

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۱۵:۲۲:۳۴
کد خبر: ۷۲۳۹۱۰
تعلیق پروانه فعالیت دو دفتر خدمات مسافرتی در رفسنجان
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: پروانه فعالیت دو دفترخدمات مسافرتی و گردشگری شهرستان رفسنجان به دلیل عدم رعایت برخی از قوانین مرتبط به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسن حسینی با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان رفسنجان از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، افزود: شهرستان رفسنجان دارای یازده دفتر خدمات مسافرتی، سه هتل، دو سفره خانه و یک مجتمع گردشگری است که در ایام تعطیل و غیر تعطیل به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی منحصربفردی است، بیان کرد: هرساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از جاذبه های مذکور دیدن می کنند که متاسفانه به همین نسبت برگزاری تورهای غیرمجاز توسط افراد غیر متخصص و غیرمرتبط با گردشگری را نیز داریم که اداره کل میراث فرهنگی استان را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

حسینی اظهار کرد: با توجه به شروع تعطیلات تابستان و افزایش تقاضای سفر، برخی افراد بدون مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با هزینه کمتر و تبلیغ در فضای مجازی تحت عناوینی همچون تورهای طبیعت گردی، کوهنوردی، کویر و غیره و حتی تورهای لحظه آخری بدون رعایت قوانین فروش تور اقدام به جذب مسافر می کنند که متاسفانه به دلیل تفاوت اندک قیمت با استقبال مردم مواجه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس قانون تنها دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی داخلی و خارجی هستند و ارائه خدمات تور توسط افراد حقیقی و حقوقی غیرمجاز تخلف بوده و طبق قوانین با متخلفان در این حوزه برخورد خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز