تامین بیش از ۲ هزار لیتر آب برای حیات وحش کرمان

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۴۲۰۸
تامین بیش از ۲ هزار لیتر آب برای حیات وحش کرمان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان از تامین 2 هزار لیتر آب برای تامین نیاز حیات وحش محدوده محیط زیست این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید وحید سیدجعفری با اعلام ان خبر افزود: آبرسانی انجام شده در محیط زیست شهرستان کرمان از طریق پر کردن تانکرهای ذخیره آب و آبشخورها انجام شده است.

وی اظهار کرد: آبرسانی در مناطق تحت مدیریت و آزاد این شهرستان به دلیل کم آبی و خشکسالی از ابتدای سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان اظهار کرد: خشکسالی های بیش از یک دهه در شهرستان کرمان و در پی آن خشک شدن قنوات، چشمه ها و منابع آبی، حیات وحش این شهرستان را مورد تهدید قرار داده است.

وی ادامه داد: در منطقه 38 هزار هکتاری حفاظت شده سعدی کرمان نیز بیش از 10 تانکر ذخیره آب با گنجایش 50 هزار لیتر برای نیاز حیات وحش تعبیه شده است.

سیدجعفری گفت: یکی از وظایف محیط بانان شهرستان کرمان ضمن پایش و لایه روبی آبشخورها تامین آب مورد نیاز جانوران و حیات وحش در فصل تابستان با توجه به افزایش دما است.

خشکسالی های اخیر منجر به تهدید تنوع زیستی این استان و مرگ گونه های جانوری شده است.

طبق اعلام مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان، با شرایط آب و هوایی فعلی تا آبان ماه سال جاری 80 درصد از حیات وحش این منطقه از بین خواهد رفت. رعایت نشدن حق آبه های زیست محیطی، تغییر ندادن الگوی کشت، افزایش تبخیر و شرایط توپوگرافی، میزان حق آبه تخصیص داده شده برای حیات وحش و محیط طبیعی را کاهش داده است. استان کرمان در سال زراعی جاری بارش قابل توجهی نداشته و طی سالهای گذشته خشکسالی گریبانگیر این استان شده و آسیب حیات وحش و تنوع زیستی در حال رقم خوردن است.

تنوع زیستی استان کرمان به عنوان ویترین کشور در حال از بین رفتن است که زنگ خطری جدی در حوزه محیط زیست کشور برای تمامی مردم و مسئولان محسوب می شود.

استان کرمان با وسعت 181 هزار کیلومتر مربع، پهناورترین استان کشور محسوب می شود و آب و هوای بیشتر مناطق این استان گرم و خشک است. مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل پارک های ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده در مجموع 2 میلیون و 405 هزار و 257 هکتار که 13.1 درصد از وسعت استان کرمان را شامل می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز