معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۰ میلیون نفر در ۲۷۰ محله هدف طرح بازآفرینی شهری از مزایای اجرای این طرح بهره مند می شوند

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۱۳:۴۷:۱۷
کد خبر: ۷۲۴۶۹۰
۱۰ میلیون نفر در ۲۷۰ محله هدف طرح بازآفرینی شهری از مزایای اجرای این طرح بهره مند می شوند
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 10 میلیون نفر در 270 محله هدف طرح بازآفرینی شهری از مزایای اجرای این طرح بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ هوشنگ عشایری در جلسه بازآفرینی شهری استان کرمان و ارتباط ویدئو کنفرانس با شهرستان های جیرفت و رفسنجان، اظهار داشت: در طرح بازآفرینی شهری، جایگاه شهرداران تغییر پیدا کرد و این برنامه ملی در قالب چهار فعالیت عمده از جمله توان افزایی اجتماعی اقتصادی اهالی محله در قالب نهادسازی و برنامه سازی، خدمات زیربنایی، نوسازی مسکن و ... تدوین شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 10 میلیون نفر در 270 محله هدف طرح بازآفرینی شهری از مزایای اجرای این طرح بهره مند می شوند.

عشایری اعتبار سالانه مصوب برای اجرای طرح بازآفرینی شهری را  ۲۵ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات نیز در اختیار تسهیلگران طرح بازآفرینی شهری قرار خواهد گرفت.

وی از طرح بازآفرینی شهری به عنوان یک برنامه جامع ملی یاد کرد و افزود: دلیل آنکه در گذشته با وجود همه اقدامات انجام شده، اتفاق خاصی در بافت فرسوده و بافت های ناکارآمدشهری رخ نداده، این است که در اجرای طرح ها اجماع کشوری نداشته ایم.

وی یادآور شد: هفته گذشته رئیس جمهوری اعلام کردند که  تمامی ادارات دولتی باید اراضی خود را در قالب طرح بازآفرینی شهری در اختیار طرح و مردم قرار دهند و همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه طرح های بازآفرینی شهری جیرفت و رفسنجان نیز به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

براساس طرح ملی بازآفرینی شهری، ۱۰ درصد از بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری بازسازی می شود و کاهش فقر شهری، ارتقای تاب آوری شهری ،ارتقای هویت و منزلت مکانی و افزایش حکمرانی محلی از اهداف کلان محلی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز