رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان:

شرایط تحصیل برای فرزندان پناهنده افغانستانی در استان کرمان فراهم است

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۷:۳۱:۵۶
کد خبر: ۷۲۷۰۱۵
شرایط تحصیل برای فرزندان پناهنده افغانستانی در استان کرمان فراهم است
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به انتقاد وارد شده به مدرسه بعثت ناحیه یک کرمان در خصوص دریافت شهریه از دانش آموز افغانستانی گفت: شرایط تحصیل برای فرزندان پناهنده افغانستانی در استان کرمان همانند دانش آموزان ایرانی، فراهم است و دریافت مبلغ 400 هزار تومان بابت شهریه در مدرسه بعثت ناحیه یک کرمان صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ امید سلاجقه با اعلام این خبر گفت: طبق دستورالعمل ثبت نام مدارس، دانش آموزان پناهنده افغانستانی نیز مانند دانش آموزان ایرانی ثبت نام می شوند و در زمان ثبت نام بخشی از هزینه های مربوط به بیمه، کتاب و مجلات کمک آموزشی و اردوهای دانش آموزی به صورت علی الحساب از این عزیزان دریافت می شود که این است مبلغ بین 150 تا 200 هزار تومان است که بخشی از این شهریه مربوط به بدهی سال قبل دانش آموزان است.

 وی افزود: بدیهی است دانش آموزان پناهنده افغانستانی به منظور ثبت نام در مدارس غیر دولتی و خاص از جمله مدارس هیات امنایی، بایستی شهریه قانونی و مصوب را بپردازند.

سلاجقه با بیان این که پیش بینی می شود در سال تحصیلی 98-97 میزبان حدود 33 هزار دانش آموز افغانستانی در استان باشیم، گفت: زمینه تحصیل دانش آموزان افغانستانی در شهرهای مجاز فراهم است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حتی آن دسته از دانش آموزانی که کارت اقامت قانونی هم ندارند با مراجعه به مراجع ذی صلاح می توانند برای ثبت نام در مدارس اقدام کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین تاکید کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته، ادعای فحاشی و توهین مدیر مدرسه بعثت آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان به ولی دانش آموز افغانستانی به هیچ عنوان صحت ندارد و تکذیب می شود و هیچ گونه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی از اولیای دانش آموزان سراسر استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در روند ثبت نام فرزندشان موضوع را به ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس، مستقر در اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان از طریق شماره تلفن های 32226315 – 32233130 اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز