سرپرست استانداری کرمان:

حل چالش های اقتصادی استان با مدل های ریاضی امکان پذیر است

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۱:۲۲:۱۸
کد خبر: ۷۲۸۶۵۴
حل چالش های اقتصادی استان با مدل های ریاضی امکان پذیر است
سرپرست استانداری کرمان گفت: حل چالش های اقتصادی استان با استفاده از مدلهای ریاضی تسریع می گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در آیین افتتاح هفتمین سمینار آنالیز عددی و کاربردهای آن در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: تمامی علوم به علم ریاضی نیازمند هستند اما علم ریاضی برای اثبات گزاره های خود نیازی به هیج علم‌‌ دیگری ندارد و لذا علمی خالص و ناب است.

وی عنوان کرد: دانشکده ریاضی دانشگاه باهنر از قدیمی ترین دانشکده های ایران است و جایگاه خاصی در بین دانشگاههای داخلی و بین المللی دارد.

وی اظهارداشت: جایگاه ریاضی در بین علوم باعث می شود که ضرورت حضور کاربردی ریاضی درکنار مدیریت و اقتصاد استان احساس شود.

فدائی عنوان کرد: حل مسائل و چالش های اقتصادی، به ویژه اقتصاد مقاومتی استان و کشور، با همکاری بخش ریاضی دانشگاه بصورت علمی امکان پذیر بوده و زمان آن فرا رسیده که علم ریاضی از حالت تئوری و دانشگاهی به حالت اجرائی و کاربردی تبدیل شود و تعامل با اقتصاد و مدیریت راهگشای مشکلات باشد.

 سرپرست استانداری کرمان گفت: رابطه نزدیک علم اقتصاد با ریاضی کاملا مشهود بوده و می تواند مدلهای جدید اقتصادی را به مدیران استان ارائه دهد تا توسعه استان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: استانداری کرمان از هر پژوهشی برای یافتن مدلهای ریاضی که بصورت کاربردی امکان اجرا در مدیریت و اقتصاد استان را داشته باشند، حمایت می کند .

وی با اشاره به اینکه بعضی از دانشگاههای کنونی دنیا، دانشگاه های نسل چهارم می باشند، گفت: هدف  دانشگاه های کنونی باید تولید رفاه اجتماعی و تربیت نیرو در جهت آگاهی و افزایش سرمایه اجتماعی کشور باشد و دانشجویان و اساتید باید برای رسیدن به این هدف با یکدیگر تعامل داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز