مدارس قدیمی بلااستفاده به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل می شوند

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۵:۰۰:۲۸
کد خبر: ۷۲۹۴۱۷
مدارس قدیمی بلااستفاده به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل می شوند
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان گفت: مدارس قدیمی واقع در روستاها و شهرهای کوچک با همکاری دهیاران و شهرداران به اقامتگاه های بوم گردی و خانه های مسافر تبدیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا فرخی در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر جیرفت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مدارس قدیمی بلااستفاده هستند، افزود: با همکاری مسئولان محلی این مدارس تغییر کاربری داده خواهد شد و به اقامتگاه های بوم گردی و خانه های مسافر تبدیل خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه بناهای تاریخی داشته ها و ظرفیت های گردشگری هرشهر محسوب می شوند که با مرمت و بازسازی آنها می توان به جذب گردشگر کمک کرد، تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود برای توسعه مراکز اقامتی و گردشگری استفاده شود.

فرخی با بیان اینکه برای مرمت بناهای تاریخی همه باید همکاری کنند، بیان کرد: تا زمانی که مسئولان احیای آثار تاریخی را در دستور کار خود قرار ندهند، نمی توان از مردم انتظار داشت در این زمینه با دولت همکاری کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان، افزود: در شهر کرمان اقدامات خوبی برای مرمت خانه های تاریخی با مشارکتهای مردمی انجام شده که امیدواریم این روند در سایر شهرستان ها نیز ادامه یابد.

فرخی بیان کرد: تجربه نشان داده با سرمایه گذاریهای کوچک هم می توان ضمن احیاء بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری ایجاد کرد و خوشبختانه این ظرفیت در جنوب استان وجود دارد که بازارچه تیمچه جیرفت از آن موارد است.

وی با بیان اینکه با مرمت و نوسازی ابنیه تاریخی می توان سهم خود را از بازار گردشگری افزایش دهیم، گفت: با توجه به اینکه هرساله تعداد کثیری گردشگر از شهرستان های چهار فصل جنوب استان کرمان به ویژه جیرفت دیدن می کنند با سرمایه گذاری در این مناطق  می توان هر ساله پذیرای گردشگران بی شماری بود.

وی با تاکید بر اینکه باید امکانات گردشگری متفاوتی در یک نقطه گردهم آورد، اظهار کرد: راه اندازی جشنواره ها و همایش های گردشگری در کنار ابنیه تاریخی می تواند به جذب گردشگر کمک کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: به زودی شاهد برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری در شهرستان های جنوبی استان از جمله جیرفت خواهیم بود.

 

نظر شما