دو کانون سلامت محله در شهر کرمان افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۸:۰۳:۴۳
کد خبر: ۷۳۰۸۶۲
دو کانون سلامت محله در شهر کرمان افتتاح شد
دو کانون سلامت محله 27 تیرماه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شهردارو معاونان بهداشتی و امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پارک شهید مطهری و"خانه فرهنگ بهشت" خیابان فیروز آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم افتتاحیه کانون محله سلامت پارک شهید مطهری گفت: مساله سلامت، مساله فردی یا منحصر به دستگاه خاصی نیست، اگر ما مشارکت بخش ها، سازمان های دولتی و غیر دولتی و آحاد جامعه را نداشته باشیم سلامت به آن هدف اصلی خود نخواهد رسید.

 دکتر"حمید رضا رشیدی نژاد" افزود: در سلامت دو مساله عمده پیشگیری و درمان مورد توجه است و آنچه اهمیت دارد پیشگیری از بروز بیماری‌هاست و برای محقق شدن آن نیازمندیم تا مشکلات شناسایی شوند.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی کانون های سلامت در شهر کرمان، گفت: با راه اندازی این کانون ها  و همکاری بین بخشی موضوع سلامت به سطح جامعه گسترده می شود.

 وی ادامه داد: در سال های اخیر توسط وزارت بهداشت و درمان بحث سلامت و سلامتی رقم خورده و این مقوله فردی و منحصر به بخش خاص نیست و تنهایی از حوزه سلامت بر نمی آید بلکه آحاد جامعه و همه دستگاه ها و ادارات که می توانند نقش داشته باشند و تقریبا همه ادارات را در بر می گیرد این مشارکت جمعی  باید وجود داشته باشد.

 وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در هر شهر و شهرستان با همکاری شهرداری این کانون های سلامت محله را راه اندازی می کند.

به گفته وی قرار است در شهر کرمان 10 کانون راه اندازی شود.

 مدیر کل  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از راه اندازی کانون سلامت محله، گفت: امروزه برای رفع مسائل و مشکلاتی که داریم نیازمند حضور آحاد مردم هستیم و یکی از این حوزه ها ، سلامت است و باید برای رفع مشکلات سلامتی خود و مردم و ارتقای سلامت کمک کنیم .

 وی با بیان اینکه سلامت دارای ابعاد مختلف است، گفت: هزینه های درمان بسیار بالاست لذا همه با هم باید دست به دست هم دهیم تا با پیشگیری  سالم بمانیم.

 وی داشتن برنامه در حوزه سلامت را ضروری دانست.

 معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز مشارکت مردم در امر سلامت را یکی از اهداف این معاونت در سطح دانشگاه و وزارتخانه عنوان کرد و گفت: کانون های سلامت محله در راستای ارتقای شاخص های سلامت و زندگی راه اندازی می شوند.

 دکتر" حمید ابوسعیدی" افزود: افرادی که در این کانون ها فعالیت می کنند همه اهالی همان محل هستند که از طریق فراخوان  عمومی و ثبت نام در این کانون مشارکت خواهند داشت.

 وی ادامه داد: در این کانون ها مشکلات محل شناسایی می شود، سپس این مشکلات اولویت بندی و در خانه مشارکت دسته  بندی می شوند و خانه مشارکت سلامت مشکلات و معضلات محله ها را در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان برای ارائه راه حل و رفع مشکلات مطرح می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز