رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان:

تغییر روش‌ها و اصلاح قوانین فعلی برای رویارویی با جنگ اقتصادی ضروری است

۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۲:۵۲:۲۴
کد خبر: ۷۳۳۹۷۲
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان گفت: اگر باور داریم شرایط فعلی کشور رویارویی با جنگ اقتصادی است، باید شرایط متناسب با آن فراهم شود و دولت نسبت به ایجاد تغییرات در روش‌ها، رویه‌ها و اصلاح قوانین فعلی دستگاه‌های اجرایی اقدام کند تا کارآفرینان بتوانند بدون دغدغه در خدمت توسعه اقتصادی و اشتغال باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس جبالبارزی در نشست مشترک کمیسیون های بازرگانی و بیمه، بانک و امورمالیاتی اتاق کرمان با موضوع بررسی مشکلات بانکی فعالان اقتصادی، از بانک ها درخواست کرد با بنگاه های اقتصادی که به دلیل شرایط پیش آمده در کشور دچار مشکلاتی در سرمایه گذاری و تولید شده‌اند، تعامل داشته باشند و چاره‌ای برای آنها بیندیشند. وی در همین رابطه پیشنهاد داد بانک ها با این بنگاه ها مذاکره کنند و برای رفع مشکل هر بنگاه روشی خاص در نظر گرفته شود تا هم بنگاه ها بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند و هم معوقات بانک ها پرداخت شود، زیرا در غیر این صورت کاری پیش نخواهد رفت.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان ادامه داد: از بانک ها درخواست می کنیم صورت حساب دقیق در مورد تسهیلات پرداختی و نحوه محاسبه را به مشتریان ارائه دهند تا اگر محاسبات بانک ها مورد تایید ایشان نبود، بتوانند از حق خود دفاع کنند. وی، بند "و" تبصره 16 قانون بودجه سال 97 را در راستای کمک به تولید ندانست و گفت: پیش از این مصوبه نیز بانک ها به همین روش عمل می‌کردند.

جبالبارزی، ثبات قیمت ها را یکی از اصول اساسی فعالیت های اقتصادی عنوان و تاکید کرد: باید برای ثبات قیمت ها و تحریم داخلی چاره ای اندیشیده شود تا بتوان تصمیم گیری های صحیحی را انجام داد. وی افزود: برای تحقق اشتغال و توسعه در کشور، دولت باید منابعی را با نرخ ارزان و متناسب با مناطق مختلف کشور در اختیار بانک ها قرار دهد تا فعالان اقتصادی بتوانند از این منابع استفاده و رونق را در اقتصاد ایجاد کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز