تور‌های تابستانی ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۰:۱۹:۳۹
کد خبر: ۷۳۴۰۹۹
تور‌های تابستانی ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان
رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: صدها سایت جعلی در حوزه گردشگری از سوی کلاهبرداران و مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه طراحی و بارگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ️سرهنگ امین یادگارنژاد با اشاره به تعطیلات و بازار گرم تورهای تابستانی گفت: تعطیلات تابستان فرصتی مناسب برای سفر بوده و  افراد زیادی با مراجعه به سایت‌های مسافرتی اقدام به خرید تور‌های تابستانی می کنند اما متاسفانه در زمان مراجعه به فرودگاه و یا مقصد مورد نظر از تقلبی بودن تور و شرکت مورد نظر آگاه می‌شوند.

وی افزود: ️کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌ها و یا صفحاتی جعلی در شبکه‌های اجتماعی ضمن معرفی خود به عنوان برگزار کننده تور مسافرتی و با معرفی امکانات زیاد با قیمت اندک کاربران را فریب داده و ‌مبالغی را از آنها می‌گیرند و با بزرگ نمایی تورهای مسافرتی خریدار را تطمیع تا از آنها  کلاهبرداری کنند.

وی تصریح کرد: ️شهروندان  باید قبل از  اقدام به ثبت نام در سایت  های گردشگری نکات امنیتی را مد نظر قرار داده و در زمان خرید و یا رزرو تور‌های تابستانی به مراکز دارای مجوز از سازمان گردشگری مراجعه و یا اگر قصد خرید اینترنتی دارند از واقعی بودن شرکت مورد نظر اطمینان حاصل  و تا جای امکان ‌آدرس و تلفن شرکت را دریافت و به صورت حضوری مراجعه کنند.

وی گفت : ️قبل از پرداخت وجه متن قرارداد را دقیق مطالعه کرده و درباره هتل و مکان اقامت که ذکر شده است به درستی تحقیق و در صورت امکان به صورت حضوری قرار داد منعقد تا در صورتی  که خدمات با مفاد قرار داد مغایرت  داشته باشد امکان شکایت و رسیدگی وجود داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز