بی توجهی به جلو صدر نشین وقوع تصادفات درجاده ها

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۰:۲۷:۴۷
کد خبر: ۷۳۵۸۱۶
بی توجهی به جلو صدر نشین وقوع تصادفات درجاده ها
رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به وقوع 237 فقره تصادف فوتی و جرحی در تیر ماه 97 اظهار داشت: بی توجهی به جلو صدر نشین وقوع تصادفات درجاده های استان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "یوسف نجفی " با اعلام این خبر گفت: در تیر ماه 97 237 فقره تصادف فوتی و جرحی رخ داده که 30 فقره آن فوتی و 207 فقره جرحی می باشد.

وی با اشاره به 36 کشته و 328 نفر مجروح در این بازه زمانی افزود:  عدم توجه به جلو ناشی از خستگی وخواب آلودگی سهم 52 درصدی و تخطی از سرعت مطمئنه با سهم 21 درصد بیشترین علل وقوع تصادفات برون شهری هستند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در تصادفات یک ماهه جادهای استان کرمان واژگونی با 57 درصد و برخورد دو یا چند وسیله نقلیه با یکدیگر 46 درصد علل رخداد حوادث رانندگی برون شهری بود.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: بیشترین ساعات وقوع تصادفات از ساعت 20 تا ساعت 24 شب و از ساعت 16 تا ساعت 20بعداز ظهر بوده که خودرو های سواری ها با سهم 64درصدی و موتورسیکلت ها با سهم 16 درصدی در این تصادفات دخیل بودند.

سرهنگ نجفی در پایان با اشاره به اینکه  در تیر ماه 97 از کل تصادفات 54 درصد در محورهای اصلی و 46 درصد در محورهای فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است خاطر نشان کرد: توجه به جلو  و رعایت تخطی از سرعت مطمئنه می تواند بیش از نیمی از تصادفات برون شهری را کاهش می دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز